Specyfikacja produktu 4x4 Tough 6068 to solidny i wytrzymały samochód terenowy, który wyróżnia się wyjątkową mocą i wytrzymałością. Został zaprojektowany z myślą o trudnych warunkach terenowych i jest wyposażony w silnik V8 o mocy 320 KM. Napęd 4x4 zapewnia lepszą przyczepność w każdych warunkach. Samochód jest wyposażony w system ABS i EBD, które zapewniają optymalną kontrolę nad pojazdem. W samochodzie zastosowano nowoczesną technologię, która zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa i wydajności. 4x4 Tough 6068 jest idealnym pojazdem do jazdy w trudnych warunkach terenowych.
Ostatnia aktualizacja: Specyfikacja produktu 4x4 Tough 6068
W handlu elektronicznym każdego roku możemy zaobserwować nowe oraz innowacyjne trendy. Ich umiejętne wykorzystanie wspiera sklepy internetowe w osiąganiu korzystnych wyników sprzedaży. Implementacja zaawansowanych technologicznie narzędzi w głównej mierze jest determinowana przez potrzeby konsumentów, których oczekiwania, pomimo wysokiej inflacji, trudnej sytuacji geopolitycznej oraz wzrostu cen energii, sukcesywnie rosną. Komentuje Michał Czechowski, Dyrektor zarządzający SwipBox Polska.
Volkswagen to niemiecki koncern produkujący samochody osobowe i użytkowe, jeden z największych na świecie. Volkswagen jest właścicielem marek Audi, Seat, Skoda i Porsche, przy produkcji których wykorzystywane są wspólne podzespoły, układy i elementy konstrukcyjne. Siedziba Volkswagena znajduje się w Wolsburgu w Niemczech. Firma produkuje swoje samochody w wielu krajach świata, między innymi w Niemczech, Polsce, Hiszpanii, Czechach, na Węgrzech, i w Chinach. Producent miał i ma w swojej ofercie wiele modeli, uznanych za kultowe, które powstały w milionach sztuk (np. Garbus). Najpopularniejsze modele współczesne to Golf, Polo, Passat oraz użytkowy Transporter.
Najbardziej popularne modele – plan serwisowy, oleje i płyny eksploatacyjne
1. VW GOLF V - 1. 9 TDI (90 KM/105 KM) WYSOKOPRĘŻNY
PLAN SERWISOWY:
Co 15 tys. km lub co rok
- Wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem oleju
Co rok
- Kontrola i dezynfekcja układu klimatyzacji (jeśli występuje)
Co 30 tys. km lub 2 lata
- Skontrolowanie stanu paska rozrządu i napinacza
- Sprawdzenie stanu paska wieloklinowego, wymiana w razie oznak zużycia
- Sprawdzenie stanu klocków i tarcz hamulcowych
- Sprawdzenie stanu świec żarowych
- Skontrolowanie stanu akumulatora (test dla dużego obciążenia)
- Oczyszczenie klem akumulatora
Co 30 tys. km
- Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, jeśli stosowany jest olej Long Life
Co dwa lata
- Wymiana płynu hamulcowego
- Wymiana filtra kabinowego
- Wymiana filtra osuszacza (w autach z klimatyzacją)
- Wymiana płynu chłodniczego (jeśli stosowany jest uniwersalny)
Co 60000 km
- Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w skrzyni DSG
- Kontrola stanu podwozia samochodu pod kątem uszkodzeń i korozji
Co 90 tys. km lub 4 lata
- Wymiana filtra powietrza
- Kontrola silnika, skrzyni biegów, półosi pod kątem wycieków oleju
- Wymiana filtra paliwa
- Kontrola stanu układu chłodniczego pod kątem wycieków
- Kontrola stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu (jeśli stosowany jest koncentrat)
- Sprawdzenie układu paliwowego: przewodów, rurek i połączeń elektrycznych
- Sprawdzenie poziomu oleju w skrzyni biegów, uzupełnienie poziomu w razie potrzeby
- Sprawdzenie stanu przewodów układu hamulcowego pod kątem uszkodzeń
- Sprawdzenie stanu układu kierowniczego pod kątem zużycia eksploatacyjnego i wycieków
Co 100 tys. km
- Wymiana oleju przekładniowego w 5 i 6 biegowej skrzyni manualnej
- Wymiana świec żarowych (komplet)
Co 4 lata
- Sprawdzenie przydatności środka do łatania opon
Co 120 tys. km lub co 4 lata
- Wymiana paska rozrządu i pompy cieczy chłodzącej
- Kontrola stanu pozostałych elementów napędu rozrządu, wymiana w razie potrzeby
- Sprawdzenie stanu układu wydechowego (szczelność, mocowanie itd. )
- Sprawdzenie zamków, zawiasów i ograniczników, nasmarowanie ich
Co 150 tys. km
- Kontrola filtra cząstek stałych DPF, jeśli występuje (od 2006 – BLS, od 2008 - BXJ)
Co 240 tys. km
- Wymiana koła pasowego napinacza paska rozrządu
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE
- Olej silnikowy – max 3. 8 l – zalecany VW 505 01, alternatywny SAE 5W-50, SAE 10W-50, SAE 10W-60
- Olej silnikowy Long Life – max 3. 8 l – zalecany VW 507 00, alternatywny SAE OW–30
- Olej przekładniowy – pięciobiegowa manualna – 2. 1 l, sześciobiegowa manualna– 1. 9 l, zalecany – G 052 726 A2
- Olej przekładniowy do skrzyni DSG - 7. 2 l –
Typ 02E - zalecany VW G 052 182
Typ 09G – zalecany VW G 052 025
- Płyn chłodniczy – 8 l – zalecany koncentrat VW
- Płyn hamulcowy – zalecany VW 501 14, alternatywny DOT 4
2. VW GOLF VI 1. 6 TDI (90/105 KM)– WYSOKOPRĘŻNY (CAYC/CAYB)
PLAN SERWISOWY:
Co 15 tys. km lub co rok
- Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
- Sprawdzenie grubości klocków i tarcz hamulcowych
Co rok
- Serwisowanie klimatyzacji – sprawdzenie wydajności, szczelności i uzupełnienie czynnika chłodzącego oraz oleju mineralnego
Co dwa lata
- Wymiana osuszacza w autach z klimatyzacją
- Wymiana płynu hamulcowego
- Wymiana płynu chłodniczego, jeśli używany jest uniwersalny
- Sprawdzenie szczelności i działania mechanizmu szyberdachu (jeśli występuje), nasmarowanie, udrożnienie odpływów
- Wymiana filtra kabinowego
Co 30 tys. km
- Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju, jeśli stosowany jest Olej Long Life
- Kontrola szczelności przewodów olejowych turbosprężarki
- Sprawdzenie poziomu płynu hamulcowego
- Kontrola przewodów (stałych i elastycznych) oraz pompy układu hamulcowego pod kątem wycieków
- Sprawdzenie terminu przydatności uszczelniacza do opon
- Kontrola szczelności układu chłodniczego
- Sprawdzenie stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu, jeśli używany jest koncentrat płynu chłodniczego VW
- Sprawdzenie stanu filtra cząstek stałych DPF (pierwsza kontrola po 150 tys. km, dalej co 30 tys. km)
- Wymiana filtra paliwa (pierwsza wymiana po 150 tys. km).
- Kontrola szczelności skrzyń biegów (i półosi napędowych) – automatycznych i manualnych
- Sprawdzenie stanu przegubów kulowych układu kierowniczego (końcówki drążka itd. ) oraz gumowych osłon przegubów – wymiana w razie uszkodzeń
- Sprawdzenie stanu akumulatora, oczyszczenie klem
Co 30 tys. km
- Kontrola silnika pod kątem wycieków oleju
- Sprawdzenie stanu pasków wieloklinowych, wymiana w razie potrzeby
- Kontrola szczelności przewodów i połączeń układu paliwowego
- Sprawdzenie stanu układu wydechowego
Co 60 tys. km
- Sprawdzenie poprawności pracy dysz spryskiwaczy przedniej szyby i układu myjącego przednie reflektory, jeśli występuje
- Kontrola podwozia pod kątem uszkodzeń i ataków korozji
- Kontrola okablowania pod samochodem (uszkodzenia, poprawne ułożenie)
- Sprawdzenie poprawności pracy drzwi, nasmarowanie mechanizmów
- Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w przekładni DSG
Co 90 tys. km
- Wymiana filtra powietrza
Co 120 tys. km
- Wymiana świec żarowych
Co 180 tys. km
- Wymiana paska rozrządu
- Wymiana pompy cieczy chłodzącej
- Wymiana napinacza paska rozrządu
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE
- Olej silnikowy – 4. 3 l – zalecany VW 507 00, alternatywny 5W30
- Olej przekładniowy do skrzyni manualnej – 1. 7 l (1. 9 l po remoncie) –
do skrzyni sześciobiegowej 02Q - zalecany VW G 052 171 A2
do 0A4 – VW G 052 512 A2
- Olej przekładniowy do skrzyni DSG – G 052 512 A2
- Płyn chłodniczy – 8 l – zalecany koncentrat TL VW 774 G
- Klimatyzacja – czynnik R134a - 525 g, olej 110 ml
3. VOLGSWAGEN PASSAT B6 1. 4 TSI (122 KM) BENZYNA
PLAN SERWISOWY:
Co 15 tys. km lub co rok
- Wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
Co rok
- Serwis układu klimatyzacji (jeśli występuje) – sprawdzenie szczelności, wydajności, uzupełnienie czynnika i oleju mineralnego
- Sprawdzenie stanu łańcucha rozrządu i napinacza – wymiana w razie konieczności
Co dwa lata
- Sprawdzenie silnika pod kątem wycieków (pierwsza kontrola po 36 miesiącach, kolejne co 24)
- Wymiana płynu hamulcowego (pierwsza po 36 miesiącach)
- Wymiana płynu chłodniczego, jeśli stosowany jest uniwersalny
- Sprawdzenie stanu pasków wieloklinowych i ich napinaczy – wymiana w razie konieczności
Co 30 tys. km
- Kontrola grubości tarcz i klocków hamulcowych
- Sprawdzenie stanu przewodów hamulcowych oraz pompy pod kątem wycieków
- Kontrola stanu akumulatora
- Wymiana oleju silnikowego Long Life wraz z filtrem oleju
Co 60 tys. km
- Wymiana świec zapłonowych (zalecane VW 101 905 626)
- Wymiana oleju przekładniowego i filtra oleju w skrzyniach DSG
- Kontrola stanu układu wydechowego
- Kontrola szczelności układu chłodniczego
- Sprawdzenie stężenia środka zapobiegającego zamarzaniu (jeśli stosowany jest koncentrat VW)
- Kontrola wizualna węży (w tym paliwowych) oraz przewodów i połączeń elektrycznych
- Sprawdzenie szczelności skrzyni biegów
- Sprawdzenie stanu gumowych osłon przegubów
- Sprawdzenie elementów układu kierowniczego (przekładnia, końcówki drążków) pod kątem wycieków i uszkodzeń osłon
- Wymiana filtra kabinowego
- Sprawdzenie poprawności pracy szyberdachu (jeśli występuje) – oczyszczenie, nasmarowanie, udrożnienie odpływów
- Kontrola podwozia pod kątem uszkodzeń i korozji
- Nasmarowanie zawiasów drzwiowych
Co 90 tys. km
- Wymiana filtra powietrza
- Sprawdzenie poprawności pracy dysz spryskiwaczy i układy myjącego reflektory, jeśli występuje
Co 100 tys. km
- Wymiana oleju w skrzyni manualnej
OLEJE I PŁYNY EKSPLOATACYJNE – ILOŚĆ I SPECYFIKACJE
- Olej silnikowy – 3, 6 l
Standardowy – zalecany VW 502-00
alternatywny SAE 5W-30, SAE 5W-40, SAE 10W-30
LongLife – zalecany VW 504 00
- Płyn chłodniczy – 5, 6 l
Auta do 2007 – zalecany koncentrat VW 774F (G12+)
Auta od 2008 – zalecany koncentrat VW 774G (G12++)
- Olej przekładniowy do 6 biegowej skrzyni manualnej – 2, 1 l – zalecany VW G 052 171 A2
- Olej przekładniowy do 7 biegowej skrzyni DSG (OAM) – 2, 7 l – zalecany VW G 052 171 A2
- Czynnik chłodniczy klimatyzacji - 600g, olej sprężarki – od 110 do 140 ml, w zależności od typu
Typowe usterki popularnych modeli VOLKSWAGEN
1. 9 TDI (90 /105 KM)
- Trzeszczenie elementów wnętrza, stukająca półka bagażnika
- Silniki bardzo czułe na jakość tankowanego paliwa a także na jakość oleju silnikowego – warto stosować olej zalecany przez producenta i stale kontrolować jego poziom.
- Uszkodzenia turbosprężarek – wszystkie można regenerować w profesjonalnych warsztatach
- Drogie awarie układu wtryskowego, powodowane przez zanieczyszczone paliwo, albo zużycie eksploatacyjne
- Problemy z pompą cieczy chłodzącej – trzeba pamiętać, aby mechanik wymieniał ją zawsze przy wymianie rozrządu
- Awarie pomp paliwa
- Wielowahaczowe zawieszenie tylnej osi wymaga częstej kontroli i regulacji zbieżności kół, inaczej dochodzi do szybkiego zniszczenia opon. W przypadku zauważenia nierównomiernego zużycia się bieżnika opon, wyczucia pogorszenia komfortu jazdy albo ściągania auta, warto jak najszybciej odwiedzić warsztat, w którym ustawia się zbieżność.
- Zużywanie się łączników stabilizatora i sworzni wahaczy
- Psucie się przepływomierzy powietrza
- Problemy z działaniem centralnego zamka, elektrycznie sterowanych szyb i innych elementów wyposażenia kabiny
2. VW GOLF VI - 1. 6 TDI (90/105 KM)
- Silnik bardzo wrażliwy na jakość tankowanego paliwa – zanieczyszczone powoduje kosztowną awarię wtryskiwaczy piezoelektrycznych firmy Siemens. Nie można ich regenerować. Także zużycie eksploatacyjne wtryskiwaczy (150 200 tys. km) wymaga kosztownej inwestycji.
- Zapychanie filtra DPF (głównie na skutek częstej jazdy po mieście).
- Wysoki koszt wymiany turbosprężarek (można je regenerować
- Wysoki koszt wymiany dwumasowego koła zamachowego. Jeśli podczas włączania lub wyłączania silnika auto zacznie wydawać odgłosy spod maski, a do tego zaczną być wyczuwalne drgania, trzeba jak najszybciej odwiedzić warsztat. Awaria będzie się nasilać, doprowadzi do zniszczenia sprzęgła i skrzyni biegów.
- Wycieki oleju – obniżający się jego poziom a także plamy pod silnikiem powinny skłonić właściciela do jak najszybszego odwiedzenia warsztatu
- Problemy z oprogramowaniem sterującym silnika (kłopoty z rozruchem zimnej jednostki)
- Awarie przełącznika kierunkowskazów
3. VW PASSAT B6 – 1. 4 TSI (122 KM)
- Naloty korozji na tylnej klapie I na elementach układu wydechowego
- Problemy z łańcuchem rozrządu i wadliwą pracą jego napinacza. Często łańcuch wytrzymuje zaledwie 60 tys. km przebiegu. Wszelakie metaliczne odgłosy spod maski powinny skierować właściciela auta do warsztatu. Rozciągniecie łańcucha spowowuje utratę synchronizacji przez silnik i jego zniszczenie. Komplet łańcucha jest drogi.
- Zastosowany w silniku wtrysk bezpośredni jest bardzo czuły na jakość tankowanego paliwa, w przypadku zanieczyszczenia koszt wymiany jest bardzo wysoki.
- W silnikach z początku produkcji pękały tłoki – bardzo duży koszt naprawy.
- Awarie i wysoki koszt wymiany turbosprężarki – można ją regenerować.
- Problemy z modułem blokady kierownicy – uniemożliwia uruchomienie samochodu, auto do serwisu trzeba transportować na lawecie.
- Awarie oprogramowania w skrzyniach DSG
- Centralka sterowania reflektorami ksenon (nie występują w każdej wersji)
Drogi Użytkowniku,
klikając przycisk „AKCEPTUJĘ” zgadzasz się, aby serwis Ceneo. pl sp z. o. i jego Zaufani Partnerzy przetwarzali Twoje dane osobowe zapisywane w plikach cookies lub za pomocą podobnej technologii w celach marketingowych (w tym poprzez profilowanie i analizowanie) podmiotów innych niż Ceneo. pl, obejmujących w szczególności wyświetlanie spersonalizowanych reklam w serwisie Ceneo. pl.
Wyrażenie zgody jest dobrowolne. Wycofanie zgody nie zabrania serwisowi Ceneo. pl przetwarzania dotychczas zebranych danych.
Wyrażając zgodę, otrzymasz reklamy produktów, które są dopasowane do Twoich potrzeb. Sprawdź Zaufanych Partnerów Ceneo. pl. Pamiętaj, że oni również mogą korzystać ze swoich zaufanych podwykonawców.Informujemy także, że korzystając z serwisu Ceneo. pl, wyrażasz zgodę na przechowywanie w Twoim urządzeniu plików cookies lub stosowanie innych podobnych technologii oraz na wykorzystywanie ich do dopasowywania treści marketingowych i reklam, o ile pozwala na to konfiguracja Twojej przeglądarki. Jeżeli nie zmienisz ustawień Twojej przeglądarki, cookies będą zapisywane w pamięci Twojego urządzenia. Więcej w Polityce Plików Cookies.Więcej o przetwarzaniu danych osobowych przez Ceneo. pl, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach, znajdziesz tutaj.Więcej o plikach cookies, w tym o sposobie wycofania zgody, znajdziesz tutaj.Pamiętaj, że klikając przycisk „Nie zgadzam się” nie zmniejszasz liczby wyświetlanych reklam, oznacza to tylko, że ich zawartość nie będzie dostosowana do Twoich zainteresowań.
Nie zgadzam się