Podręcznik szybkiego startu i instalacji Cadet Nlw452t to kompletny przewodnik krok po kroku, który pomaga użytkownikom w instalacji i konfiguracji systemu Cadet Nlw452t. Przewodnik zawiera szczegółowe instrukcje dotyczące kroków, które należy podjąć, aby uruchomić system, skonfigurować sieć i skonfigurować wszystkie połączenia. Ponadto książka zawiera informacje o opcjonalnych komponentach systemu, które można zainstalować, aby zoptymalizować jego działanie. Po zakończeniu instalacji Podręcznik szybkiego startu i instalacji Cadet Nlw452t zawiera także informacje o tym, jak uruchomić system, aby korzystać z wszystkich funkcji i zarządzać nim w sposób bezpieczny i skuteczny.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik szybkiego startu i instalacji Cadet Nlw452t
FAQ
Instrukcja obłsugi oraz Podręcznik szybkiego startu są wydane w następujących językach:
Język | Instrukcja obsługi | Podręcznik szybkiego startu | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
chiński trad. | v | brak | chiński upr. | angielski | japoński | francuski | niemiecki | bułgarski | czeski | duński | niderlandzki | estoński | fiński | grecki | węgierski | włoski | kazachski | litewski | łotweski | norweski | portugalski | polski | rosyjski | rumuński | hiszpański | serbski | słowacki | szwedzki | turecki | chorwacki | ukraiński | słoweński | arabski | perski | indonezyjski | koreański | tajski | wietnamski |
- KategoriaAkcesoria TypProduct Knowledge
Czy informacja okazała się przydatna?
YesNo
- Above information might be partly or entirely quoted from exterior websites or sources. please refer to the information based on the source that we noted. Please directly contact or inquire the sources if there is any further question and note that ASUS is neither relevant nor responsible for its content/service
- This information may not suitable for all the products from the same category/series. Some of the screen shots and operations could be different from the software versions.
- ASUS provides the above information for reference only. If you have any questions about the content, please contact the above product vendor directly. Please note that ASUS is not responsible for the content or service provided by the above product vendor.
1 WorkCentre 4150 Podręcznik szybkiego startu
2
3 WorkCentre 4150 Podręcznik szybkiego startu
4
5 Xerox WorkCentre 4150 Podręcznik szybkiego startu Dziękujemy za zakup urządzenia WorkCentre Jeśli zapoznasz się z procedurami zawartymi w niniejszym podręczniku w kolejności w jakiej zostały zamieszczone, będziesz potrafił bez problemu: Podłączyć urządzenie WorkCentre Skonfigurować urządzenie WorkCentre Zainstalować opcjonalne komponenty Obsługiwać urządzenie WorkCentre Spis treści Instalacja urządzenia WorkCentre... 3 Włączanie urządzenia WorkCentre... 4 Urządzenie WorkCentre... 6 Podłączenie do sieci... 9 Instalacja sterowników druku Konfiguracja poczty Ustawienia faksu Instalacja zestawów opcji Kopiowanie Drukowanie dokumentu Wysyłanie faksu Skanowanie sieciowe Wysyłanie wiadomości Faks LAN Zwiększanie wydajności urządzenia WorkCentre Rozwiązywanie problemów Pomoc Podręcznik szybkiego startu 1
6 Informacje na temat bezpieczeństwa, regulacji prawnych, zgodności z normami dotyczącymi ochrony środowiska, nielegalnego kopiowania, recyklingu i utylizacji produktów znajdują się w odpowiednich rozdziałach Podręcznika użytkownika. Jeśli wymagane są bardziej szczegółowe informacje związane z funkcjami urządzenia WorkCentre, należy zapoznać się z Podręcznikiem użytkownika oraz płytą CD Administracja systemem. Wsparcie techniczne oraz informacje na temat zamawiania materiałów eksploatacyjnych i nośników druku można uzyskać na stronie firmy Xerox Przygotowanie: Xerox GKLS European Operations Bessemer Road Welwyn Garden City Hertfordshire AL7 1BU ENGLAND 2006 by Xerox Corporation. Wszelkie prawa zastrzeżone. Prawami autorskimi chronione są wszystkie formy materiałów i informacji objętych tymi prawami, w tym również, ale nie wyłącznie, treści generowane przez programy komputerowe i wyświetlane na ekranie w postaci ikon, przycisków i okien dialogowych. Wszystkie produkty Xerox wymienione w tej publikacji są znakami towarowymi Xerox Corporation. Nazwy produktów i znaki towarowe innych firm zostają niniejszym uznane. Informacje podane w niniejszym dokumencie są zgodne ze stanem w czasie publikacji. Firma Xerox zastrzega sobie prawo do zmiany informacji w dowolnym czasie bez uprzedzenia. Zmiany i aktualizacje techniczne będą dodawane w następnych wydaniach dokumentacji. Aby uzyskać najnowsze informacje, należy odwiedzić stronę 2 Podręcznik szybkiego startu
7 Instalacja urządzenia WorkCentre 1 Rozpakuj urządzenie WorkCentre i pozostałe komponenty oraz instrukcje instalacji. 2 Postępuj zgodnie z instrukcją instalacji, która opisuje proces montażu urządzenia WorkCentre oraz jego dodatkowych elementów. Występują cztery poniżej przedstawione konfiguracje. Standardowe wyposażenie WorkCentre 4150 WorkCentre 4150s WorkCentre 4150x WorkCentre 4150xf Kopiowanie Taca 1 i taca boczna Kopiowanie, drukowanie i Taca 1 i taca boczna Kopiowanie, drukowanie, i faks Taca 1, taca 2 i taca boczna Kopiowanie, drukowanie, i faks Taca 1, 2, 3, 4 i taca boczna Finisher Wyposażenie opcjonalne Zewnętrzny interfejs 256 Mb pamięci Taca 2 i podstawa Taca 3/4, mała podstawa Finisher Faks Zewnętrzny interfejs. Taca 2 i podstawa Taca 3/4, mała podstawa Finisher Faks Zewnętrzny interfejs. 256 Mb pamięci Podstawa Taca 3/4, mała podstawa Finisher Zewnętrzny interfejs 256 Mb pamięci Funkcje opcjonalne Nadpisanie obrazu Skanowanie sieciowe Zliczanie sieciowe Faks serwera Nadpisanie obrazu Skanowanie sieciowe Zliczanie sieciowe Faks serwera Nadpisanie obrazu Skanowanie sieciowe Zliczanie sieciowe Faks serwera Oprócz tego: Przewód zasilający, płyta CD z dokumentacją, płyta CD ze sterownikami druku, (tylko konfiguracje WorkCentre 4150s, 4150x i 4150xf), Podręcznik szybkiego startu (ten podręcznik) oraz kabel telefoniczny (tylko w przypadku konfiguracji z funkcją faksu). Podręcznik szybkiego startu 3
8 Włączanie urządzenia WorkCentre Po złożeniu urządzenia WorkCentre należy je skonfigurować. Konfiguracja odbywa się za pomocą klucza włączania produktu, w momencie gdy urządzenie jest włączane po raz pierwszy. Klucz włączania produktu jest dostarczony w plastikowym pojemniku w opakowaniu razem z urządzeniem. Procedura konfiguracji urządzenia: 1 Znajdź plastikowy pojemnik zawierający klucz włączania produktu. Wyjmij plastikową kartę i ostrożnie wyciśnij z niej klucz. 2 Umieść klucz włączania produktu w gnieździe czytnika kart po lewej stronie urządzenia. Klucz włączania produktu Gniazdo czytnika kart Zielona dioda Wyłącznik Przewód zasilający 3 Podłącz przewód zasilający do urządzenia oraz do gniazda zasilania. 4 Włącz urządzenie. 5 Wyświetlony zostanie ekran Nastaw. Podst. Języka. Wybierz język, a następnie polecenie Zapisz. 6 Wyświetlony zostanie ekran Installation Wizard (Kreator instalacji). Wybierz opcję Następne. 4 Podręcznik szybkiego startu
9 7 Wyświetlony zostanie ekran Ustawienia włączania produktu. Postępuj zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. UWAGA: Gdy zielona dioda przestanie migać i zacznie świecić się nieprzerwanie (około 10 sekund), oznacza to, że proces konfiguracji został zakończony. Wyjmij klucz włączania produktu i wybierz opcję Następne na ekranie. 8 Na ekranie Konfiguracja urządzenia pojawi się zapytanie o potwierdzenie wykrycia prawidłowej konfiguracji urządzenia WorkCentre. Jeśli wystąpił jakiś błąd, postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie. Jeśli konfiguracja jest prawidłowa, wybierz opcję Następne. 9 Wyświetlony zostanie ekran Podstawowy Rozmiar Papieru. Wybierz rozmiar A4 lub 8, 5 x 11 cali oraz opcję Następne. 10 Wyświetlony zostanie ekran Numer Telefonu Serwisu i Dostawcy Materiałów. Wpisz Numer Telefonu Serwisu Xerox i Numer Telefonu Dostawcy Materiałów, a następnie wybierz opcję Następne. UWAGA: Dane te służą jedynie dla informacji. W przypadku nieposiadania tych danych można te pola pozostawić puste. 11 Na kolejnych 4 ekranach można ustawić Format Daty, Datę, Format Zegara i Godzinę. Na każdym ekranie wprowadź odpowiednie dane postępując według instrukcji i wybierz opcję Następne. 12 Wyświetlony zostanie ekran Nastawienie Różnicy od Średniego Czasu (Greenwich). Średni czas Greenwich (GMT) to czas stanowiący podstawę dla obliczenia czasu w każdej strefie czasowej na świecie. Na końcu tego podręcznika znajduje się tabela zawierająca przesunięcia czasów względem czasu GMT. Należy albo odczytać w niej różnicę względem czasu GMT dla danego miejsca, albo, jeśli danej strefy czasowej nie ma w tabeli, sprawdzić jej czas na stronie internetowej Po wprowadzeniu różnicy względem czasu GMT wybierz opcję Następne. 13 Wyświetlony zostanie ekran Gratulujemy. Oznacza to pomyślne zakończenie konfiguracji w części Nastawienia Systemu w programie Xerox Installation Wizard. Wybierz opcję Zakończenie, aby kontynuować. UWAGA: W niektórych lokalizacjach pojawi się na ekranie komunikat z pytaniem o kod pakietu stronicowego. W takim przypadku należy skontaktować się z działem obsługi klienta w celu uzyskania odpowiedniego kodu. 14 Wyświetlony zostanie ekran Maszyna jest w trakcie samotestu i rozpocznie się wprowadzanie ustawień konfiguracji w urządzeniu. Gdy proces ten się zakończy, wyświetlony zostanie ekran Kopiowanie Podstaw. Urządzenie WorkCentre będzie wówczas gotowe do pracy. Podręcznik szybkiego startu 5
10 Urządzenie WorkCentre 1 2 Pulpit sterowania: Ekran dotykowy i klawiatura numeryczna. 3 Finisher: Opcjonalny finisher układa i zszywa wydrukowane arkusze. 4 Tace papieru: Taca 1 jest standardowa, tace 2, 3i4 są opcjonalne. Wszystkie tace pełnią tę samą funkcję. Tace 2, 3i4 są zamienne Podajnik dokumentów: Służy do skanowania wielu dokumentów. Szyba dokumentów, która znajduje się pod podajnikiem, służy do skanowania pojedynczych dokumentów, zszytych dokumentów itp. 5 Taca boczna: Umożliwia drukowanie na niestandardowych nośnikach. 6 Podstawa: Szafkę można zamontować tylko w sytuacji, gdy tace 3 i 4 nie są zainstalowane. Wewnątrz urządzenia WorkCentre Wewnątrz urządzenia WorkCentre znajdują się dwa elementy, które podlegają wymianie przez użytkownika jest to wkład bębna zestawu SMart (7) i wkład tonera (8). 9 7 W przypadku, gdy zainstalowany jest opcjonalny finisher, dodatkowym wymiennym elementem jest wkład zszywek. 8 W tym miejscu znajduje się również numer seryjny (9). Gdy wyświetlacz urządzenia jest włączony, można wyświetlić na nim numer seryjny urządzenia poprzez naciśnięcie przycisku Stan Maszyny. 6 Podręcznik szybkiego startu
11 Opis pulpitu sterowania Stan zadania Usługi Pomoc Dostęp Język Oszczędzanie energii Przerwanie drukowania Wyczyść wszystko Stan urządzenia Wyświetlacz i ekran dotykowy Klawiatura numeryczna Anuluj wpis Start Stop Pozycja Usługi Stan zadania Stan urządzenia Wyświetlacz i ekran dotykowy Pomoc Język Dostęp Klawiatura numeryczna Anuluj wpis Wskaźnik funkcji oszczędzania energii Kasuj/kasuj wszystko Przerwanie drukowania Stop Start Opis Wyświetla ekran Usługi, który umożliwia wybranie funkcji Umożliwia podgląd aktualnego stanu zadania oraz kolejek zadań. Zapewnia dostęp do informacji o urządzeniu, jego stanie, numerze seryjnym oraz umożliwia drukowanie raportów. Wyświetla aktualny stan urządzenia WorkCentre oraz ekrany umożliwiające wybór funkcji urządzenia. Wyświetla komunikaty pomocy związane z daną funkcją oraz komunikaty o błędach. Umożliwia wybór języka na wyświetlaczu. Zapewnia dostęp do ustawień urządzenia dla administratora. Umożliwia wprowadzaniem znaków alfanumerycznych. Anulowanie wpisu wprowadzonego za pomocą klawiatury numerycznej. Wskazuje, kiedy urządzenie przechodzi w tryb energooszczędny. Naciśnij raz, aby skasować aktualny wpis. Naciśnij dwa razy, aby powrócić do poprzednich ustawień. Umożliwia przerwanie bieżącego zadania, aby uruchomić pilniejsze zadanie. Zatrzymanie bieżącego zadania lub zadania w trakcie realizacji. Umożliwia rozpoczęcie zadania. Podręcznik szybkiego startu 7
12 Ładowanie papieru do tac papieru 1 Otwórz tacę papieru i załaduj papier do tacy. NIE wkładaj papieru powyżej linii Max. 2 Ustaw prowadnice w taki sposób, aby papier dochodził do prawej krawędzi tacy. 3 Po zamknięciu tacy wyświetli się ekran Informacje otacy. Wprowadź rozmiar, typ i kolor papieru, który został załadowany i naciśnij polecenie Potwierdź. Prowadnice Ładowanie dokumentów Dokumenty mogą być umieszczane w podajniku dokumentów lub na szybie dokumentów. 1 Umieść dokumenty, które mają być kopiowane, zadrukowaną stroną do góry w tacy wejściowej podajnika dokumentów, tak aby góra strony znajdowała się z lewej strony lub z tyłu tacy. 2 Ustaw prowadnicę dokumentu, aby lekko dotykała obu stron dokumentu. Lub otwórz podajnik dokumentów i umieść pojedynczy arkusz zadrukowaną stroną w dół na szybie dokumentów, przysuwając go do tylnego lewego narożnika szyby. UWAGA: Dokumenty są skanowane tylko raz, nawet w przypadku drukowania wielu kopii. 8 Podręcznik szybkiego startu
13 Podłączenie do sieci W przypadku urządzenia WorkCentre 4150s, 4150x lub 4150xf postępuj zgodnie z poniższymi instrukcjami, aby podłączyć urządzenie do sieci Ethernet TCP/IP. Jeśli urządzenie WorkCentre ma być podłączone do sieci innego typu lub gdy mają być użyte inne protokoły, należy zapoznać się z płytą CD Administracja systemem. Testowanie urządzenia WorkCentre Przed podłączeniem urządzenia WorkCentre do sieci należy sprawdzić, czy urządzenie pracuje prawidłowo jako kopiarka. 1 Umieść dokument w podajniku dokumentów i wykonaj 3 kopie. 2 Jeśli kopie zostały wykonane prawidłowo, skonfiguruj połączenie sieciowe zgodnie z poniższym opisem. Jeśli kopiowanie nie powiodło się, patrz Rozwiązywanie problemów na stronie 32. Podłączenie do sieci przy użyciu TCP/IP Możesz ustanowić połączenie sieciowe TCP/IP za pomocą następujących metod: DHCP: Użyj tej metody, aby serwer DHCP automatycznie przypisał adres IP. Opcja ta jest ustawiona domyślnie. Statyczny adres IP: Użyj tej metody, aby ręcznie przypisać adres IP przydzielony przez administratora sieci. Podczas włączania urządzenie WorkCentre automatycznie używa serwera DHCP w celu uzyskania konfiguracji sieciowej. Aby używać statycznego adresu IP, należy wyłączyć serwer DHCP, a następnie ręcznie wprowadzić adres IP, maskę podsieci oraz adres serwera DNS. 1 Podłącz przewód ethernetowy do złącza RJ45 urządzenia WorkCentre. UWAGA: Przewód ethernetowy nie jest dostarczony z urządzeniem. 2 Wykonaj kolejną procedurę związaną z ustawieniem adresu przy użyciu serwera DHCP. Jeśli chcesz ustawić statyczny adres IP, przejdź do Konfiguracja sieci przy użyciu adresu statycznego IP na stronie 10. Złącze sieciowe RJ45 Podręcznik szybkiego startu 9
14 Konfiguracja sieci przy użyciu serwera DHCP 1 Po uruchomieniu urządzenia WorkCentre urządzenie negocjuje adres IP z serwerem DHCP. Poczekaj dwie minuty, aż konfiguracja sieci zostanie zakończona, a następnie sprawdź przydzielony adres IP zgodnie z poniższą procedurą: Na pulpicie sterowania kliknij przycisk Dostęp, następnie wpisz kod dostępu administratora [1111] i wybierz polecenie Wprowadź. Wybierz Tryb Narzędzi > Nastawienie Sieci i Łączności > Nastawienie Sieci > Opcje TCP/IP > Nastawienia TCP/IP. Przydzielony adres TCP/IP jest podany w polu Nazwa/Adres. 2 Potwierdź, że adres IP został przydzielony i że jest on prawidłowym adresem dla Twojej sieci. UWAGA: Jeśli adres IP rozpoczyna się 169. xxx. xxx, serwer DHCP nie przydzielił prawidłowo adresu lub serwer DHCP nie jest dostępny w tym urządzeniu. Skontaktuj się z administratorem sieci, aby uzyskać pomoc. Konfiguracja sieci przy użyciu adresu statycznego IP Przed rozpoczęciem konfiguracji uzyskaj od administratora sieci następujące dane: Adres IP Adres bramy Maska podsieci Adres serwera DNS 1 Na pulpicie sterowania kliknij przycisk Dostęp, następnie wpisz kod dostępu administratora [1111] i wybierz polecenie Wprowadź. 2 Na ekranie wybierz Tryb narzędzi > Nastawienie Sieci i Łączności > Nastawienie Sieci > Opcje TCP/IP. 3 Wybierz opcję HTTP i Wł.. Wybierz polecenie Zapisz. 4 Wybierz opcję Nastawienia TCP/IP. 5 Naciśnij przycisk Adresowanie Dynamiczne. Domyślnie wybrana jest opcja DHCP. Wybierz opcję Wył., aby wyłączyć DHCP i naciśnij polecenie Zapisz. 6 Wybierz opcję Nazwa/Adres. Wprowadź Nazwę Gospodarza (Host), naciskając symbole klawiatury. Wprowadź Adres IP, naciskając każde pole i wprowadzając numer za pomocą klawiatury numerycznej. 7 Wybierz opcję Podsieć i bramka. Wprowadź numery Maski Podsieci i Bramki IP. 8 Jeśli nie chcesz konfigurować ustawień DNS, przejdź do kolejnego kroku. Jeśli chcesz skonfigurować ustawienia DNS, wybierz przycisk Konfiguracja DNS. Wprowadź Nazwę Domeny i adres Preferowanego Serwera DNS. 9 Statyczny adres IP został właśnie skonfigurowany. Wybierz opcję Wyjście z Narzędzi. 10 Podręcznik szybkiego startu
15 Instalacja sterowników druku Procedura przedstawia instalację sterowników druku przy użyciu płyty CD ze sterownikami druku. UWAGA: Jeśli chcesz zainstalować inne sterowniki druku lub korzystasz z innego systemu operacyjnego, więcej informacji znajdziesz na płycie CD Administracja systemem. Sterowniki druku znajdują się na płycie CD Sterowniki druku, która została dostarczona razem z urządzeniem WorkCentre. Możesz użyć płyty CD Sterowniki druku i faksu CentreWare, aby zainstalować jednocześnie wiele składników, tj. sterowniki druku, dokumentację użytkownika oraz elementy PPD (PostScript Printer Description). Aby użyć program instalacyjny uruchom płytę CD Sterowniki druku i faksu CentreWare, która została dostarczona razem z urządzeniem WorkCentre. UWAGA: CentreWare jest grupą aplikacji, usług internetowych oraz sterowników druku, które zapewniają użytkownikom wsparcie podczas konfiguracji i instalacji urządzenia. 1 Włóż płytę CD ze sterownikami do napędu CD stacji roboczej klienta. 2 Jeśli płyta CD nie uruchomi się automatycznie, przejdź do menu Start, wybierz opcję Uruchom i znajdź napęd CD. Wybierz plik Setup i kliknij opcję OK. Kliknij przycisk OK, aby uruchomić procedurę instalacyjną. 3 Wybierz język instalacji i naciśnij opcję Dalej. Pojawi się ekran sterownika. 4 Wybierz polecenie Zainstaluj sterowniki. 5 Wybierz polecenie Zainstaluj sterowniki druku. UWAGA: Sterownik Adobe PostScript 3 jest instalowany domyślnie. 6 Aby zainstalować sterowniki druku PCL 5 lub PCL 6, wybierz pozycję Opcje i zaznacz pola obok wymaganych sterowników. 7 Wprowadź adres IP drukarki, nazwę DNS lub ścieżkę UNC urządzenia WorkCentre. 8 Wybierz polecenie Zainstaluj. 9 Postępuj zgodnie z komunikatami pojawiającymi się na ekranie, aby zakończyć instalację. 10 Gdy sterownik druku jest już zainstalowany, wyślij wydruk próbny ze sterownika druku lub prześlij zadanie druku do urządzenia WorkCentre. 11 Jeśli drukowanie powiedzie się, przejdź do kolejnej procedury instalacyjnej opisanej w tym dokumencie. Jeśli drukowanie nie powiedzie się, patrz Rozwiązywanie problemów na stronie 32. Szczegółowe informacje można znaleźć na płycie CD Administracja systemem, dołączonej do urządzenia WorkCentre. Podręcznik szybkiego startu 11
16 Konfiguracja poczty Aby skonfigurować obsługę poczty, wykonaj poniższą procedurę. Jeśli w tej chwili nie chcesz skonfigurować tej usługi, przejdź do opcji Nastawienia Faksu. Jeśli urządzenie występuje w konfiguracji z obsługą sieci, usługa będzie włączona. UWAGA: Jeśli nie widzisz przycisku na ekranie Wszystkie usługi, włącz obsługę i w Ścieżce narzędzi. (Wybierz kolejno Dostęp > Kod [1111] > Wprowadź > Tryb Narzędzi > Dalej > Dodatkowe Usługi >. ) Przed rozpoczęciem procedury konfiguracji należy sprawdzić, czy następujące elementy są dostępne lub zostały wykonane. Sprawdź, czy urządzenie WorkCentre prawidłowo pracuje w sieci oraz czy włączona jest obsługa poczty na ekranie Wszystkie Usługi. Sprawdź, czy protokoły TCP/IP i HTTP zostały skonfigurowane w urządzeniu i czy działają prawidłowo. Patrz Konfiguracja sieci przy użyciu adresu statycznego IP na stronie 10. Uzyskaj adres IP serwera poczty SMTP, który akceptuje pocztę przychodzącą. Sprawdź, czy ustawienia DNS są prawidłowo skonfigurowane i uzyskaj adres nazwy domeny, jeśli jest to wymagane. Utwórz konto, które będzie używane przez urządzenie WorkCentre jako domyślny adres w polu Od. Sprawdź działanie konta wysyłając na konto urządzenia Xerox. Zadanie to należy wykonać na kliencie poczty w sieci obsługującej SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) oraz POP3 (Post Office Protocol 3). Konfigurację ustawień poczty umożliwiają usługi internetowe, dlatego konfigurację można przeprowadzić za pomocą przeglądarki internetowej. 1 Otwórz przeglądarkę internetową i wprowadź adres TCP/IP urządzenia WorkCentre na pasku adresu. Naciśnij przycisk Enter. 2 Wybierz kolejno Properties (Właściwości) > Connectivity (Łączność) > Protocols (Protokoły) > TCP/IP. 3 Wprowadź nazwę domeny w polu Domain Name (np. abc. xyz. firma. pl) Jeśli mają być używane nazwy hostów, wymagane jest skonfigurowanie jedynie ustawień DNS. UWAGA: Jeśli w urządzeniu WorkCentre jest ustawione dynamiczne adresowanie (DHCP lub BootP), to nazwa domeny nie będzie dostępna. Aby to zmienić, wybierz opcję Static (Statyczny) z listy menu IP Address Resolution (Przekształcanie adresu IP). 4 Przewiń do końca ekranu i kliknij przycisk Apply (Zastosuj), aby wprowadzić zmiany. Przejdź do bieżących narzędzi administratora i wpisz wartości w polach User Name (Nazwa użytkownika) i Password (Hasło). Wartości domyślne to [admin] (istotna jest wielkość liter) oraz [1111]. 5 Z menu Protocols (Protokoły) wybierz pozycję SMTP Server (Serwer SMTP). 6 Wybierz opcję IP Address (Adres IP) lub Host Name (Nazwa hosta) i wprowadź nazwę hosta lub adres IP i numer portu () serwera SMTP. Domyślny port to Podręcznik szybkiego startu
17 7 Zaznacz pole Server Requires SMTP Authentication, jeśli serwer wymaga uwierzytelnienia SMTP. 8 Wprowadź wartości w polach Login Name (Nazwa logowania) oraz Password (Hasło). 9 Jeśli serwer wymaga uwierzytelnienia POP3 przed SMTP, wybierz ustawienie Enable (Włącz) i Login with User Credentials (Zaloguj używając danych uwierzytelnienia użytkownika) lub Login with Device Credentials (Zaloguj używając danych uwierzytelnienia urządzenia). 10 Jeśli wybrano opcję Login with Device Credentials (Zaloguj używając danych uwierzytelnienia urządzenia), wprowadź wartości w polach Login Name (Nazwa logowania) i Password (Hasło) serwera SMTP. 11 Wybierz polecenie Apply (Zastosuj), aby potwierdzić ustawienia. 12 Z menu Properties (Właściwości) wybierz kolejno Services (Usługi) > Settings (Ustawienie) > Setup (Konfiguracja). 13 Na ekranie Setup możesz wybrać następujące opcje: Rozdzielczość skanowania Typ załącznika Kolor wyjściowy Stempel data/czas na dokumentach PDF Opcje bezpieczeństwa dla From i To Automatyczne wysłanie do siebie Określenie domyślnego tekstu w polu Temat Określenie domyślnego tekst w polu treści Określenie domyślnego tekst podpisu Programowane przycisków SmartKeys Wybieranie reguł przekierowania wiadomości /faksów Wybieranie reguł arkuszy potwierdzenia 14 Po dokonaniu wyboru wybierz polecenie Apply (Zastosuj). UWAGA: Więcej informacji na temat wszystkich opcji i, łącznie z konfiguracją książki adresowej można znaleźć na płycie CD Administracja systemem. Podręcznik szybkiego startu 13
18 Ustawienia faksu Urządzenia WorkCentre 4150 i 4150s mogą być opcjonalnie wyposażone w faks. Zestaw faksu wymaga instalacji i konfiguracji. Faks w przypadku urządzenia WorkCentre 4150x i 4150xf stanowi standardowe wyposażenie ale wymaga konfiguracji po przeprowadzeniu instalacji WorkCentre. Instalacja zestawu faksu (dotyczy tylko wersji 4150 i 4150s) 1 Zainstaluj zestaw faksu na podstawie instrukcji dostarczonej z zestawem. Podłączenie 2 Podłącz linię telefoniczną do złącza Line (linia) urządzenia WorkCentre. 3 Jeśli chcesz wyposażyć urządzenie WorkCentre w słuchawkę, podłącz ją do złącza Ext. Złącze słuchawki (Ext. ) Złącze Line Konfiguracja 4 Naciśnij przycisk Dostęp, aby przejść do ścieżki narzędzi. 5 Na klawiaturze numerycznej wprowadź [1111] lub aktualny kod i naciśnij polecenie Wprowadź. 6 Wybierz kolejno Tryb Narzędzi > Dalej > Dodatkowe Usługi > Wbudowany Faks. Pojawi się ekran instalacji faksu. 7 Wybierz żądany (lub najbliższy) kraj, dotykając nazwę na liście Nastawienie Kraju i wybierz opcję Następne. 8 Wybierz metodę dzwonienia. W przypadku linii tonowej wybierz opcję Ton. W przypadku linii z 10 impulsami na sekundę wybierz opcję Impuls. W przypadku wątpliwości wybierz opcję Ton. 9 Dotknij symbol na klawiaturze powiązany z Numerem faksu i wprowadź numer telefonu faksu dla urządzenia WorkCentre. 10 Dotknij symbol na klawiaturze powiązany z Nazwą maszyny i wprowadź nazwę dla urządzenia WorkCentre. 11 Wybierz polecenie Zapisz i Zamknij oraz Wyjście z Narzędzi. WorkCentre będzie od tej chwili wysyłać i odbierać transmisje faksów z użyciem ustawień domyślnych. Jeśli chcesz zmienić ustawienia faksu, wprowadź ścieżkę narzędzi zgodnie z opisem przedstawionym w kroku 4 i 5, a następnie wybierz kolejno Tryb Narzędzi > Dalej > Dalej > Nastawienia Faksu. Można wybierać i zmieniać wiele opcji faksu. 14 Podręcznik szybkiego startu
19 Instalacja zestawów opcji Wybór tej opcji umożliwia uzyskanie instrukcji na temat instalacji i konfiguracji opcjonalnych funkcji: Skanowanie sieciowe Nadpisanie twardego dysku Faks serwera Zliczanie sieciowe UWAGA: Instrukcje dotyczące instalacji i konfiguracji faksu serwera i zliczania sieciowego znajdują się na płycie CD Administracja systemem. Instalacja zestawów opcji Wszystkie zestawy opcji instalowane są w taki sam sposób. Każdy zestaw zawiera klucz włączania produktu oraz instrukcje. 1 Gdy urządzenie WorkCentre jest włączone, umieść klucz włączania produktu w gnieździe czytnika kart, które znajduje się nad wyłącznikiem urządzenia po lewej stronie. 2 Gdy dana funkcja zostanie zainstalowana, pojawi się komunikat informujący o skonfigurowaniu funkcji i o tym, aby wyjąć klucz włączania produktu. Skanowanie sieciowe Gniazdo czytnika kart Skanowanie sieciowe jest funkcją opcjonalna, która jest dostępna w urządzeniach WorkCentre 4150s, 4150x i 4150xf i którą można zakupić u przedstawiciela firmy Xerox. Skanowanie sieciowe umożliwia konwersję dokumentów drukowanych do postaci plików elektronicznych z poziomu serwera lub stacji roboczej w sieci. Istnieją dwie metody konfiguracji skanowania sieciowego: Do skonfigurowania funkcji skanowania sieciowego można użyć usług Internet Services, serwera internetowego wbudowanego w urządzeniu WorkCentre. Instalacja i konfiguracja tej funkcji zostały przedstawione poniżej. FreeFlow SMARTsend jest opcjonalną aplikacją, która umożliwia skanowanie do wielu punktów docelowych. Instalacja i konfiguracja tej funkcji zostały przedstawione na płycie CD administratorów systemu FreeFlow SMARTsend, która jest dostarczana razem z aplikacją. UWAGA: Usługi skanowania powinny być uruchomione w sieci przed uruchomieniem opcji skanowania sieciowego. Podręcznik szybkiego startu 15
20 Zainstaluj skanowanie sieciowe usług internetowych 1 Skonfiguruj opcję. Patrz Instalacja zestawów opcji na stronie 15 Utwórz skład skanowania sieciowego 2 Otwórz przeglądarkę internetową w komputerze i wprowadź nazwę hosta oraz adres IP urządzenia WorkCentre. 3 Wybierz kolejno Properties (Właściwości) > Services (Usługi) > Network Scanning (Skanowanie sieciowe) > File Repository Setup (Konfiguracja składu plików). 4 W polu Default File Destination (Domyślne miejsce docelowe pliku) wybierz polecenie Add (Dodaj) i wprowadź nazwę, aby zdefiniować dane miejsce docelowe. 5 Wybierz prawidłowy protokół dla składu w menu Protocol (Protokół). 6 Wybierz i wprowadź IP Address (Adres IP) lub Host Name (Nazwa hosta) serwera, do którego chcesz wysłać skanowane obrazy. 7 W polu Document Path (Ścieżka dokumentu) wprowadź ścieżkę prowadzącą do lokalizacji folderu na serwerze, na którym chcesz przechowywać obrazy. Wprowadź pełną ścieżkę do foldera, rozpoczynając od początkowego przyrostka usług FTP. 8 Wprowadź wartości w polach Login Name (Nazwa logowania) oraz Password (Hasło) serwera, aby zapewnić urządzeniu WorkCentre dostęp do domyślnego składu. 9 Kliknij polecenie Apply (Zastosuj). 10 W tej chwili można użyć podstawowy szablon w urządzeniu WorkCentre. Korzystając zusług Internet Services możesz zmodyfikować istniejący szablon lub utworzyć nowy. Więcej informacji na temat skanowania sieciowego, składów oraz szablonów znajduje się na płycie CD Administracja systemem. Nadpisanie obrazu Zestaw bezpieczeństwa nadpisania obrazu jest zestawem, który można dokupić u przedstawiciela firmy Xerox do każdego powiązanego modelu WorkCentre. Po wykonaniu zadania jest ono przechowywane na twardym dysku. W celach bezpieczeństwa możesz usunąć wykonane zadania z twardego dysku za pomocą opcji Natychmiastowego nadpisania obrazu lub Nadpisania obrazu na żądanie. Nadpisanie obrazu na żądanie jest inicjowane indywidualnie przez administratora WorkCentre, natomiast Natychmiastowe nadpisanie obrazu czyści pamięć w przypadku każdego wykonanego zadania od razu po jego wykonaniu. UWAGA: Zadania kopiowanie nie są wysyłane przez sieć lub zapisywane w taki sam sposób jak inne typy zadań, więc nie muszą być nadpisywane. 16 Podręcznik szybkiego startu
21 Instalacja zestawu 1 Zainstaluj zestaw. Patrz Instalacja zestawów opcji na stronie 15. Włącz opcję Natychmiastowego nadpisywania obrazu 2 Naciśnij przycisk Dostęp, aby przejść do ścieżki narzędzi. 3 Za pomocą klawiatury wprowadź [1111] lub aktualny kod. Naciśnij polecenie Wprowadź. 4 Wybierz kolejno Tryb Narzędzi > Dalej > Dodatkowe Usługi > Natychmiastowe Nadpisanie Obrazu. 5 Wybierz opcje Wł., Zapisz i Wyjście z Narzędzi. Funkcja działa od razu po jej włączeniu i nie wymaga dodatkowej konfiguracji przez administratora systemu. Podręcznik szybkiego startu 17
22 Kopiowanie 1 Załaduj dokumenty do kopiowania zadrukowaną stroną do góry w podajniku dokumentów lub zadrukowaną stroną na dół wyrównując do tylnego lewego narożnika szyby dokumentów. 2 Wybierz przycisk Usługi. Jeśli nie pojawi się ekran Kopiowanie Podstaw., naciśnij przycisk Wszystkie Usługi, a następnie Kopiowanie. Wyświetlony zostanie ekran Kopiowanie Podstaw.. 3 Na ekranie dotykowym wybierz wymagane funkcje. Dostępne funkcje zostały przedstawione w poniższej tabeli. Kopiowanie podstawowe Nastawienie Obrazu Format Wyjściowy Zmniejszenie/ Powiększenie zmniejszenie lub powiększenie obrazu w zakresie od 25% do 400% Dostarczanie Papieru wybór tacy/rozmiaru papieru 2 Stronne Kopiowanie opcja 1- lub 2-stronnego kopiowania Wyjście opcje sortownia i zszywania Jakość Obrazu ustawienia umożliwiające poprawienie jakości obrazu Kasowanie Krawędzi usuwanie krawędzi obrazu Kopiowanie Książki kopiowanie zszytych dokumentów Przesunięcie Obrazu przesunięcie obrazu na stronie Rozmiar Oryginału ustawienie rozmiaru oryginalnego dokumentu Tworzenie Broszury automatyczne drukowanie dokumentu w formie broszury Wiele-Obok-Siebie drukowanie wielu obrazów na jednej stronie Okładki dodawanie okładek Przekładki Folii umieszczanie przekładek między wszystkimi arkuszami folii 4 Wprowadź liczbę kopii za pomocą klawiatury numerycznej i naciśnij przycisk Start. UWAGA: Aby potwierdzić kopiowanie naciśnij przycisk Stan pracy na pulpicie sterowania. Pojawi się ekran Stan pracy. Oczekujące zadania kopiowania zostaną przedstawione w kolejce. 18 Podręcznik szybkiego startu
23 Dodatkowe funkcje kopiowania Zmniejszenie/Powiększenie Oryginalne dokumenty mogą być zmniejszane lub powiększane w przedziale od 25% do 400%. Aby użyć tej opcji, wybierz kartę Kopiowane Podstaw.. Wybierz którąś z dostępnych wielkościpowiększenia/pomniejszenia lub naciśnij opcję Dalsze, aby wprowadzić indywidualną wartość. Ustawianie jakości obrazu Tworzenie broszur Obrazy wielokrotne Możesz poprawić jakość kopii w zależności od typu i jakości oryginalnego dokumentu, który jest skanowany. Aby użyć tej opcji wybierz kartę Nastawienie Obrazu i wybierz opcję Jakość Obrazu. Typ Oryginału: Wybierz typ dokumentu do kopiowania Tekst, Foto i Tekst lub Foto. Jaśniejsze/Ciemniejsze: Ustawianie poziomu jasności materiału wyjściowego. Eliminacja tła: służy do automatycznej redukcji lub eliminacji ciemnego tła, które powstaje w przypadku kopiowania kolorowych dokumentów lub gazet. Ułożone pakiety 1-stronnych lub 2-stronnych oryginałów mogą być kopiowane w sposób umożliwiający tworzenie broszur. Urządzenie automatycznie wykonuje wydruki 2-stronne, które po złożeniu tworzą broszury, których strony są ułożone we właściwej kolejności. Każdy obraz jest zmniejszony i odpowiednio rozmieszczony przez urządzenie WorkCentre, tak aby idealnie dopasował się do nośnika. Aby użyć tej opcji, należy załadować oryginały do podajnika dokumentów i wybrać kartę Format Wyjściowy, a następnie Tworzenie Broszury. Funkcja ta polega na kopiowaniu dwóch lub więcej dokumentów w pomniejszeniu i umieszczaniu ich na jednym arkuszu papieru. Jest to idealne rozwiązanie w przypadku tworzenia ulotek, konspektów lub dokumentów do celów archiwalnych. Aby użyć tej opcji, należy załadować oryginały do podajnika dokumentów i wybrać kartę Format Wyjściowy, a następnie opcję Wiele Obok Siebie. Możesz umieścić na jednym arkuszu papieru jeden, dwa lub cztery poszczególne oryginały. Podręcznik szybkiego startu 19
24 Drukowanie dokumentu 1 Sprawdź, czy w komputerze został zainstalowany odpowiedni sterownik do urządzenia Xerox WorkCentre Aby zainstalować sterownik drukarki, patrz Instalacja sterowników druku na stronie 11. Możesz również przejść do Sterowników druku na podstawie informacji zawartych na płycie CD Usługi druku i faksu CentreWare lub możesz pobrać najnowsze wersje sterowników ze strony 2 Otwórz dokument, który ma być drukowany. Wybierz menu Plik > Drukuj i wybierz Xerox WorkCentre 4150 z listy dostępnych drukarek. 3 Aby zmienić domyślne właściwości drukowania, wybierz opcję Właściwości. Sterownik druku posiada wiele kart, które umożliwiają ustawianie różnych opcji i właściwości. Karta Zaawansowane zawiera opcje związane z czcionkami i funkcjami drukowania. Użyj karty Papier/Wyjście, aby wybrać typ, rozmiar i kolor nośnika oraz rodzaj wydruku, np. wydruk zszywany, 2-stronne drukowanie. Opcje obrazu umożliwiają ustawienie wyglądu wydruków. Możesz pomniejszyć lub powiększyć rozmiar obrazu, włączyć funkcję oszczędzania tonera i ustawić rozdzielczość druku. Karta Układ/Znak wodny umożliwia dodanie znaku wodnego na stronie, zmianę orientacji obrazu (pionowo lub poziomo) oraz drukowanie broszur i wielu obrazów na jednym arkuszu. Wybierz odpowiednie opcje dla zadania drukowania i kliknij OK, aby wydrukować dokument. 4 Zadanie drukowania zostanie wysłane do urządzenia WorkCentre i zostanie umieszczone w kolejce Prace Niekompletne. Aby przejrzeć kolejkę w urządzeniu WorkCentre, naciśnij przycisk Stan pracy. 20 Podręcznik szybkiego startu
25 Dodatkowe funkcje drukowania Obracanie obrazu Funkcja ta umożliwia obrócenie strony o 180 stopni. Aby użyć tej opcji, wybierz kartę Zaawansowane i kliknij Opcje Obrazu. Wybierz ustawienie Wł., aby obrócić obraz o 180 stopni w stosunku do aktualnej orientacji. Wybierz ustawienie Wył., aby wyłączyć tę funkcję. Zapisane ustawienia Tryb oszczędzania tonera Często (lub rzadko) używane funkcje drukowania mogą być zapisane dzięki opcji Zapisane ustawienia. Możesz nadać nazwę ustawieniom, zapisać je i odtworzyć praktycznie dowolną kombinację funkcji druku. Możesz zapisać do 50 różnych ustawień roboczych. Aby użyć tej opcji, wybierz kartę Papier/Wyjście i kliknij polecenie Zapisz, aby zapisać bieżące ustawienia. Kliknij polecenie Załaduj, aby załadować poprzednio zapisane ustawienia. Jeśli drukujesz wstępne wersje dokumentów możesz zmniejszyć zużycie tonera, korzystając z trybu oszczędzania tonera. Obrazy będą delikatniejsze ale będą czytelne i idealnie będą nadawały się do tworzenia kopii próbnych lub kontrolnych dokumentu. Wybierz kartę Opcje Obrazu i zaznacz pole Oszczędzaj toner, aby uaktywnić tę opcję. Dodaj znak wodny Funkcja Znak Wodny umożliwia tworzenie tekstu lub bitmapy w tle dokumentu lub w poprzek strony dokumentu. Możesz utworzyć swój własny znak wodny lub edytować istniejący. Możesz również określić znaki wodne, które mają być drukowane w tle lub w pierwszym planie dokumentu lub tylko na jego pierwszej stronie. Aby użyć tej opcji wybierz kartę Układ/Znak wodny i dokonaj odpowiedniego wyboru dla opcji Znak Wodny. Podręcznik szybkiego startu 21
26 Wysyłanie faksu 1 Umieść dokumenty, które mają być wysłane faksem, zadrukowaną stroną na dół na szybie dokumentów lub zadrukowaną stroną do górny w podajniku dokumentów. 2 Naciśnij przycisk Usługi na pulpicie sterowania. Wybierz przycisk Wszystkie Usługi i wybierz opcję Faks. Wyświetlony zostanie ekran Podstawowy Faks. 3 Wprowadź numer faksu odbiorcy: Wybieranie numeru za pomocą klawiatury wprowadź numer na klawiaturze numerycznej. Ręczne wybieranie jeśli do urządzenia WorkCentre podłączona jest słuchawka, ustaw opcję Ręczne wybieranie i wybierz numer przy użyciu słuchawki. Szybkie wybieranie wybierz szybkie wybieranie i wprowadź wcześniej wprowadzony numer. Lista wysłanych dodaj wielu odbiorców do listy wysłanych, aby wysłać ten sam faks do wielu odbiorców. Przycisk ten umożliwia dostęp do spisu indywidualnych i grupowych połączeń. 4 Wybierz wymagane ustawienia dla zadania wysłania faksu. Są one przedstawione w następującej tabeli: Podstawowe faksowanie Skanowanie stron 1-stronne lub 2-stronne oryginały Rozdzielczość ustawienie jakości obrazu Nastawienie Obrazu Jakość obrazu ustawienia umożliwiające poprawienie jakości obrazu Tryb koloru wydruk czarno-biały lub kolorowy Rozmiar oryginału ustawienie rozmiaru oryginalnego dokumentu UWAGA: Karta Dodatkowe funkcje faksu umożliwia dostęp do funkcji ustawień faksu takich jak tworzenie skrzynek pocztowych, dodawanie nazw do spisu numerów oraz wielu innych przydatnych opcji. 5 Naciśnij przycisk Start, aby wysłać faks. UWAGA: Aby potwierdzić wysyłanie faksu, naciśnij przycisk Stan pracy na pulpicie sterowania. Zostanie wyświetlone zadanie w kolejce. 22 Podręcznik szybkiego startu
27 Dodatkowe funkcje faksu Opóźnione wysłanie Funkcja ta umożliwia określenie czasu wysłania faksu. Dzięki tej opcji możliwe jest wysyłanie faksów z opóźnieniem i np. wybranie pory transmisji, gdy połączenia są tańsze. Aby użyć tej opcji, wybierz kartę Dod. Funk. Faksu. Wybierz kolejno Funkcje Wysyłania Faksu > Opóźnione Wysłanie. Zmiana rozdzielczości Rozdzielczość wpływa na wygląd faksu po stronie odbiorcy faksu. Aby użyć tej opcji wybierz kartę Podstawowy Faks i wybierz jeden zdostępnych wariantów opcji Rozdzielczość. Możesz wybrać ustawienie Standard w przypadku większości dokumentów, Dokładne w przypadku grafik i zdjęć lub Bardzo dokładne w przypadku zdjęć i półtonów lub obrazów w skali szarości. Konfiguracja spisu numerów Raporty Faksu Ta funkcja umożliwia przechowywanie nazw odbiorców, numerów faksu i ustawień transmisji urządzenia WorkCentre. Pozycje zapisane tutaj będą dostępne w funkcji Lista Wysłania na karcie Podstawowy Faks. Wybierz kartę Dod. Faksu, a następnie Nastawianie Spisu Nr. Wprowadź dane odbiorcy faksu. Można również uruchomić opcję wysyłania faksów do Grup, które składają się z kilku poszczególnych wpisów odbiorców faksu. Możliwe jest drukowanie różnych raportów faksu poprzez wybranie karty Dod. Faksu, a następnie opcji Raporty Faksu. Wybierz wymagany typ raportu i naciśnij przycisk Drukuj Raport. Podręcznik szybkiego startu 23
28 Skanowanie sieciowe Skanowanie sieciowe umożliwia skanowanie wydrukowanych dokumentów i przechowywanie ich w postaci plików elektronicznych. Dostęp do tych plików jest możliwy poprzez stację roboczą. 1 Umieść dokumenty, które mają być skanowane, zadrukowaną stroną na dół na szybie dokumentów lub zadrukowaną stroną do górny w podajniku dokumentów. Naciśnij przycisk Wszystkie Usługi i wybierz opcję Skanowanie Sieciowe. Wyświetlony zostanie ekran Skanowanie Sieciowe. 3 Wybierz wymagany szablon skanowania z listy Przeznacz. Szablonu. 4 W razie konieczności zmodyfikuj ustawienia szablonu, korzystając z opcji na kartach Podstawowe ustawienia i Ustawienia zaawansowane. Podstawowe ustawienia Kolor skanowanie czarno-białe lub kolorowe 2-stronne oryginał może być 1- lub 2-stronny Typ oryginału tekst lub zdjęcie Zadane ustawienia skanowania ustawienie opcji skanowania w zależności od przeznaczenia obrazu Ustawienia zaawansowane Opcje obrazu rozjaśnienie lub przyciemnienie obrazu Skanowanie do krawędzi skanowanie całej strony Rozmiar oryginału ustawienie rozmiaru oryginalnego dokumentu Format pliku PDF, TIF lub JPEG Rozdzielczość od 72x72 do 600x600 dpi Jakość/Rozmiar pliku określenie jakości obrazu i wielkości pliku UWAGA: Karta Opcje udostępnia opcje Zarządzania dokumentem. Karta Odśwież przeznaczenia umożliwia odświeżenie listy Przeznaczeń szablonu, jeśli zostały utworzone nowe szablony. 5 Naciśnij przycisk Start, aby zeskanować dokumenty. UWAGA: Aby potwierdzić skanowanie, naciśnij przycisk Stan pracy na pulpicie sterowania. 24 Podręcznik szybkiego startu
29 Dodatkowe funkcje skanowania sieciowego Tworzenie szablonów skanowania Szablony są używane przy skanowaniu sieciowym w celu zdefiniowania przeznaczenia i ustawień skanowania dla danego zadania. Wydajność pracy będzie lepsza, jeśli utworzysz określone szablony dla najczęściej wykonywanych zadań skanowania. Nowe szablony opierają się na ustawieniach skonfigurowanych dla Domyślnego szablonu lub możesz kopiować i modyfikować istniejące szablony. Można utworzyć do 250 szablonów. Naciśnij przycisk Enter i kliknij kartę Scan (Skanowanie). 2 W oknie General Information (Informacje ogólne) wprowadź nazwę szablonu w polu Template Name (Nazwa szablonu). Opcjonalnie możesz dodać opis i nazwę właściciela. 3 Aby utworzyć nowy szablon, wybierz polecenie Add (Dodaj). Wprowadź nazwę i kod użytkownika-administratora [admin/1111]. Szablon pojawi się na liście Templates (Szablony) po lewej stronie. Name / Format (Nazwa/format) 4 Aby wybrać nazwę i format skanowanego dokumentu, wybierz polecenie Edit (Edytuj). Wprowadź nazwę skanowanego dokumentu i wybierz format: PDF, Multi-Page TIFF, TIFF lub JPEG-JIF. Wybierz polecenie Apply (Zastosuj). Destination Services (Usługi przeznaczenia) 5 Zeskanowany obraz może być wysłany do składu plików przez administratora systemu lub przesłany jako faks, jeśli Fax Server (Serwer faksu) jest włączony w urządzeniu WorkCentre. Wybierz odpowiednio File (Plik) i/lub Fax. Jeśli zostanie wybrana opcja File, wybierz skład plików, do którego ma być wysłany zeskanowany obraz. Pola Document Management (Zarządzania Dokumentem) 6 Jeśli chcesz dodać dane do zeskanowanych obrazów, wybierz polecenie Add (Dodaj) i wprowadź wymagane informacje. Scan Options (Opcje skanowania) 7 Aby zmienić opcje skanowania, wybierz polecenie Edit (Edytuj). Będzie możliwe ustawienie opcji 2-Sided (2-stronne), Original Type (Typ oryginału) i zaawansowanych ustawień faksu, np. Lighten/Darken (Jaśniejsze/ciemniejsze), Contrast (Kontrast), Original Input (Wejście oryginałów) oraz Resolution (Rozdzielczość). Można również wybrać drukowanie raportu potwierdzenia i dziennika zadania. 8 Po dokonaniu wyboru wybierz Zastosuj. Na liście Template Destinations (Przeznaczenia szablonów) urządzenia WorkCentre pojawi się nowy szablon. Podręcznik szybkiego startu 25
30 Wysyłanie wiadomości 1 Umieść dokumenty, które mają być wysłane pocztą, zadrukowaną stroną na dół na szybie dokumentów lub zadrukowaną stroną do górny w podajniku dokumentów. Wybierz przycisk Wszystkie Usługi iwybierz opcję. Wyświetlony zostanie ekran. 3 Dotknij pozycję Od i wprowadź adres, który ma pojawić się w polu Od wiadomości. UWAGA: Pole to może być uprzednio ustawione przez administratora i może być nieedytowalne. 4 Dotknij pozycję Do i wprowadź adres odbiorcy. Jeśli książka adresowa została skonfigurowana możesz wprowadzić samą nazwę odbiorcy i nacisnąć przycisk Wprowadź. Książka adresowa zostanie przeszukana i odbiorca może być wybrany z listy wyników wyszukiwania. W ten sposób do Listy adresów można dodać wielu odbiorców. 5 Dotknij pozycję Cc... i/lub Bcc..., aby wysłać kopię wiadomości do innych odbiorców. 6 Wybierz opcję Ed. tematu i wprowadź Temat wiadomości. 7 Wybierz odpowiednie ustawienia na karcie Podstawowe ustawienia lub Ustawienia zaawansowane. Podstawowe ustawienia Kolor czarno-białe lub kolorowe 2-stronne oryginał może być 1- lub 2-stronny Typ oryginału tekst lub zdjęcie Zadane ustawienia skanowania ustawienie opcji skanowania w zależności od przeznaczenia obrazu Ustawienia zaawansowane Opcje obrazu rozjaśnienie lub przyciemnienie obrazu Skanowanie do krawędzi skanowanie całej strony Rozmiar oryginału ustawienie rozmiaru oryginalnego dokumentu Format pliku PDF, TIF lub JPEG Rozdzielczość od 72x72 do 600x600 dpi Jakość/rozmiar pliku określenie jakości obrazu i wielkości pliku 8 Naciśnij opcję Start, aby zeskanować dokument i wysłać go jako załącznik do wiadomości. UWAGA: Aby potwierdzić zadanie naciśnij przycisk Stan pracy na pulpicie sterowania. Zadanie zostanie wyświetlone w kolejce. 26 Podręcznik szybkiego startu
31 Dodatkowe funkcje poczty Zadane ustawienia skanowania Zeskanowane obrazy stanowią kompromis między jakością obrazu (rozdzielczością) a wielkością pliku. Opcja ta umożliwia wybranie optymalnych ustawień w zależności od przeznaczenia dokumentu i można ją aktywować za pomocą jednego przycisku. Dostępne opcje: Zadane ustawienie Współdzielenie i drukowanie Opis Średnia jakość skanu i wielkość pliku Wysoka jakość Umożliwia uzyskanie obrazu o wysokiej jakości zdjęcia i półtony Zapis archiwalny OCR Proste skanowanie Nastawienia użytkownika Umożliwia uzyskanie mniejszego rozmiaru pliku w celu archiwizacji Wysoka jakość obrazu, która umożliwia zastosowanie technologii optycznego rozpoznawania znaków (OCR) Skany o niskiej jakości i pliki o małych rozmiarach Indywidualne opcje wybrane przez użytkownika. Jest to opcja domyślna. Skanowanie w kolorze Urządzenie WorkCentre jest drukarką czarno-białą, ale skanowanie do wiadomości i faksu może odbywać się w kolorze. Gdy wybrana jest opcja skanowania w kolorze, będzie można zapisać obraz w formacie JPEG-JIF, który zapewnia lepszą kompresję kolorowych map bitowych. Aby włączyć skanowanie w kolorze do wiadomości wybierz kartę Podstawowe skanowanie i opcję Kolor. Wybierz opcję Kolor. UWAGA: Gdy wybrana jest opcja skanowania w kolorze, maksymalna rozdzielczość obrazu wynosi 300x300 dpi. Podręcznik szybkiego startu 27
32 Faks LAN Opcjonalna funkcja faksu LAN umożliwia wysyłanie faksu do urządzenia faksującego za pomocą sieci telefonicznej ze stacji roboczej lub komputera PC. Dokument, który ma być wysłany nie musi być wydrukowany. Może on zostać wysłany bezpośrednio z komputera. UWAGA: Faks LAN jest dostępny w urządzeniach WorkCentre, które posiadają wbudowany faks i są podłączone w sieci. Faks LAN NIE jest dostępny w przypadku sterownika druku PCL 5e. 1 Włącz opcję Faks LAN w sterowniku druku w następujący sposób: 2 Na ekranie Właściwości sterownika druku urządzenia WorkCentre 4150 wybierz Konfiguracja > Dostępne opcje i ustaw Faks LAN jako Zainstalowany. 3 Aby wysłać faks LAN, wybierz z aplikacji polecenie Drukuj. Wybierz urządzenie WorkCentre 4150 jako drukarkę. 4 Wybierz opcję Właściwości, aby wyświetlić opcje sterownika druku. 5 Na karcie Papier/Wyjście wybierz opcję Faks jako Typ pracy i naciśnij przycisk OK. 6 Po wybraniu opcji OK w oknie Drukowanie wyświetlone zostanie okno Ustawienie faksu LAN. Wprowadź odbiorcę faksu: Wybierz Dodaj odbiorców faksu i wprowadź numer faksu odbiorcy lub odbiorców. Jeśli książka telefoniczna została skonfigurowana, wybierz Dodaj z książki telefonicznej i wybierz odbiorców. 7 Po naciśnięciu przycisku OK faks zostanie wysłany do urządzenia WorkCentre, które następnie wyśle go do odbiorców faksu. 28 Podręcznik szybkiego startu
33 Dodatkowe funkcje faksu LAN Opcje faksu Wybierz Faks jako Typ pracy i naciśnij opcję Ustawienia. Na ekranie Ustawienia faksu LAN wybierz kartę Opcje faksu. Karta ta umożliwia wybranie wymaganej opcji dla pracy faksu. W celu potwierdzenia wysłania faksu można wydrukować Arkusz potwierdzenia. Z faksem można wysłać Stronę tytułową z dodatkowymi informacjami. W celu wybrania określonej szybkości wysyłania faksu należy użyć opcji Szybkość wysyłania, a w celu ustawienia jakości opcji Rozdzielczość faksu. Aby wysłać faks o określonej godzinie, należy ustawić opcję Godzina wysłania. Aby dodać prefiks wybierania numeru lub numer karty kredytowej, należy użyć opcji Opcje wybierania faksu. Preferencje W celu wybrania ustawień spisu telefonów i preferencji należy użyć karty Preferencje. Osobiste spisy telefonów mogą być tworzone, zmieniane i zapisywane za pomocą opcji Preferencje spisu telefonów. Wspólne spisy telefonów mogą również być wybierane za pomocą tych opcji. Podręcznik szybkiego startu 29
34 Zwiększanie wydajności urządzenia WorkCentre WorkCentre 4150 jest wydajnym urządzeniem wielofunkcyjnym, które posiada wiele cyfrowych funkcji zintegrowanych w jednym inteligentnym systemie. Urządzenie to zostało zaprojektowane z myślą o dużych grupach roboczych pracujących w różnych środowiskach. Dzięki temu urządzeniu możesz zrobić znacznie więcej i usprawnić swoje działania robocze właśnie za sprawą funkcji zwiększających wydajność. Dostosowanie urządzenia WorkCentre do własnych wymagań Książka adresowa on-line Zdalna administracja Urządzenie WorkCentre może być skonfigurowane w tak, aby jak najlepiej spełnić zadanie w przypadku wymagań użytkownika. Na przykład, na ekranie powitalnym urządzenia może być wyświetlany stan urządzenia, stan pracy lub jedna z usług. Domyślne ustawienia każdej usługi mogą być skonfigurowane zgodnie z indywidualnymi wymaganiami użytkownika np. domyślna taca papieru, współczynnik redukcji, kopiowanie 2-stronne. Aby przejrzeć opcje, przejdź do obszaru Narzędzia, a następnie do opcji Nastawienia Podstawowe Ekranu i Nastawienia Systemu. Książka adresowa jest przydatna, gdy znajdują się w niej dane najczęściej używanych odbiorców. Użyj tej funkcji, aby zaprogramować książkę adresową z danymi odbiorców np. ich adresem lub numerem faksu. Numery adresowe zarejestrowane w książce adresowej mogą również być użyte jako kody szybkiego wybierania. Urządzenie może obsługiwać firmową (LDAP) i lokalną książkę adresową, jeśli została ona skonfigurowana. Lokalne książki adresowe mogą być importowane z pliku. csv po wybraniu kolejno Internet Services (Usługi internetowe) > Properties (Właściwości) > Services (Usługi) > Settings (Ustawienia). To urządzenie wielofunkcyjne posiada swoją własną stronę internetową Internet Services. Na stronę można dostać się za pomocą przeglądarki internetowej. Jako użytkownik możesz uzyskać informacje na temat urządzenia oraz zadań wysłanych do urządzenia i to wszystko z poziomu komputera. Różnorodne karty na stronie internetowej zawierają wiele opcji, które umożliwiają dostęp do informacji o stanie urządzenia, nośników kolejek zadań i ustawień administratora. Dzięki tej funkcji można nawet wysłać przez Internet zadanie gotowe do drukowania. Po prostu otwórz przeglądarkę i wprowadź adres IP urządzenia WorkCentre. 30 Podręcznik szybkiego startu
35 Wysyłanie papierowych dokumentów jako wiadomości Funkcja ta umożliwia wysyłanie zeskanowanych dokumentów w postaci załączników do wiadomości do określonych adresatów. Dostęp do funkcji jest możliwy poprzez przycisk Usługi na pulpicie sterowania ora Wszystkie Usługi na ekranie. Jest to bardzo przydatna funkcja, która jest nieoceniona w przypadku skanowania dokumentów do własnego użytku. Po prostu wybierz funkcje, wprowadź własny adres i zeskanuj dokument. Po chwili znajdzie się on w Twojej skrzynce z pocztą. Łatwe zarządzenie materiałami eksploatacyjnymi Materiały eksploatacyjne wymagają wymiany lub uzupełnienia jest to papier, zszywki oraz inne element wymagające obsługi użytkownika. Elementy takie jak wkład bębna zestawu SMart, wkład tonera oraz wkład ze zszywkami podlegają wymianie przez użytkownika bez konieczności wzywania serwisanta przedstawiciela firmy Xerox. Dzięki temu nie tracisz cennego czasu i nie ma przestoju w pracy. Inteligentne dokumenty Urządzenie WorkCentre nie jest tylko zwykła drukarką możesz je używać do różnych indywidualnych zadań np. do drukowania prezentacji, broszur i planów zajęć. Na przykład funkcja Tworzenie Broszury umożliwia tworzenie broszur lub wielostronicowych kopii zadrukowanych jedno- lub dwustronnie. Oryginały oprawione mogą być skanowane w kolorze i wysyłane na adres użytkownika, dzięki czemu możliwe jest umieszczenie ich w archiwum. Zestawy prezentacyjne mogą być tworzone dzięki funkcji Wiele Obok Siebie itp. Twoja wyobraźnia stanowi jedyne ograniczenie. Podręcznik szybkiego startu 31
36 Rozwiązywanie problemów Na jakość dokumentów wyjściowych może wpływać wiele czynników. Aby zapewnić najlepszą wydajność i jakość, postępuj zgodnie z wytycznymi zawartymi w Podręczniku użytkownika. Dokumentacja i komunikaty błędów urządzenia WorkCentre ułatwią w szybkim zlokalizowaniu i rozwiązaniu potencjalnego problemu. Niektóre problemy można rozwiązać poprzez wyłączenie i ponowne włączenie urządzenia. Odczekaj około 20 sekund przed ponownym załączeniem urządzenia. Jeśli po ponownym załączeniu urządzenia WorkCentre problem nadal występuje, zapoznaj się z poniższymi informacjami. Problem Nie można włączyć urządzenia WorkCentre Dokumenty nie są pobierane z podajnika dokumentów WorkCentre nie drukuje dokumentów przesłanych z komputera. Nie można wysłać wiadomości Blokada papieru Nie można wysłać faksu Rozwiązanie Sprawdź, czy urządzenie nie znajduje się w trybie niskiego poboru energii, co jest sygnalizowane przez zapaloną zieloną lampkę na pulpicie sterowania. Dotknij ekran interfejsu użytkownika, aby uaktywnić urządzenie. Sprawdź, czy kabel zasilający został poprawnie podłączony. Naciśnij przycisk Wł. /Wył., tak aby był w pozycji Wł. (I) Sprawdź, czy z oryginałów zostały usunięte wszystkie spinacze i zszywki. Sprawdź, czy podajnik nie jest przepełniony. Maksymalnie może znajdować się w nim 50 dokumentów. Sprawdź, czy prowadnice krawędzi dotykają boków oryginałów. Sprawdź, czy kabel sieciowy jest podłączony do urządzenia WorkCentre. Sprawdź, czy ustawienia sieciowe są skonfigurowane prawidłowo. Patrz Podłączenie do sieci na stronie 9. Sprawdź, czy urządzenie WorkCentre jest podłączone w sieci jako drukarka. Sprawdź, czy opcja jest włączona. Patrz Konfiguracja poczty na stronie 12. Załaduj papier do tacy, stroną szwu skierowaną w górę. Załaduj papier do tacy bocznej, stroną szwu skierowaną w dół. Jeśli papier nadmiernie się zwija, odwróć papier na odpowiedniej tacy papieru. Użyj papieru z nowego opakowania. Sprawdź, czy urządzenie WorkCentre jest podłączone do właściwej linii telefonicznej i sprawdź sygnał linii. Sprawdź, czy funkcja faksu jest włączona. Patrz Ustawienia faksu na stronie 14. UWAGA: Więcej informacji na temat rozwiązywania problemów można znaleźć w rozdziale Rozwiązywanie problemów w Podręczniku użytkownika. 32 Podręcznik szybkiego startu
37 Blokady papieru Miejsce blokady zostanie wskazane na ekranie. Postępuj zgodnie z instrukcjami pojawiającymi się na ekranie, aby usunąć usterkę związaną z blokadą papieru. Sprawdź, czy wszystkie uchwyty i pokrywy zostały ustawione we właściwych pozycjach. UWAGA: Obszary zacięć mogą się różnić w zależności od modelu i konfiguracji urządzenia. Obszary blokowania się papieru przy wyjściu i w okolicach finishera. p Prawa pokrywa i obszar w pobliżu modułu dupleksu. Obszary blokowania się papieru w pobliżu tacy papieru 2, 3 i 4. Blokady dokumentu Na ekranie pojawi się informacja o miejscu zablokowania papieru. Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie iusuń wszystkie dokumenty z podajnika dokumentów oraz szyby dokumentów. Gdy pojawi się odpowiedni komunikat, ułóż dokumenty ponownie tak jak przy rozpoczynaniu zadania i załaduj podajnik dokumentów. Dokumenty zostaną automatycznie przeładowane w celu poprawnego wykonania zadania. Podręcznik szybkiego startu 33
38 Pomoc Podczas pracy z urządzeniem WorkCentre cały czas masz dostęp do skutecznego systemu pomocy. Możesz uzyskać informacje pomocy oraz wskazówki z wielu źródeł. Urządzenie WorkCentre Naciśnij w dowolnym momencie przycisk Pomoc, aby uzyskać dostęp do ekranów pomocy online. Komunikaty, instrukcje ekranowe oraz rysunki zapewniają dodatkowe informacje. Dokumentacja Większość odpowiedzi na pytania uzyskasz korzystając z płyt CD dołączonych do urządzenia WorkCentre. Możesz również uzyskać dużo cennych informacji z dokumentacji na stronie Podręcznik użytkownika zawiera instrukcje i informacje dotyczące wszystkich funkcji urządzenia WorkCentre. Płyta CD Administracja systemem zawiera szczegółowe informacje i instrukcje związane z podłączeniem urządzenia WorkCentre do sieci i instalacją opcjonalnych funkcji. Sterownik druku Wybierz opcję Pomoc na ekranie sterownika druku lub naciśnij przycisk [F1] na klawiaturze komputera, aby uzyskać informacje na temat wyświetlonego ekranu sterownika druku. Usługi Internet Services Wybierz opcję Index (Indeks), aby przejrzeć zawartość strony Internet Services. Wybierz opcję Help (Pomoc), aby przejść na stronę pomocy on-line firmy Xerox. 34 Podręcznik szybkiego startu
Identyfikator artykułu: 00107053 / Ostatnia modyfikacja: 05. 05. 2017
Gdzie znajdę części stojaka i śruby?
Jak trzymać, przenosić i ustawiać telewizor podczas montażu?
Odpowiedzi
Gdzie znajdę części stojaka i śruby?
- Są w opakowaniu, w wypełniaczach zabezpieczających. W sekcji „Zawartość opakowania” w Podręczniku szybkiego startu zamieszczono listę części, które powinny znajdować się w kartonie.
Uwaga: Podręcznik szybkiego startu jest dostarczany z produktem; można go też pobrać ze strony pomocy technicznej Sony.
Jak trzymać, przenosić i ustawiać telewizor podczas montażu?
- Zalecamy zabezpieczyć telewizor przed zarysowaniami i uszkodzeniami za pomocą miękkiego materiału, np. ręcznika lub koca. Można też przeprowadzić montaż na miękkim dywanie.
Społeczność Sony
Odwiedź portal naszej Społeczności i dziel się swoimi doświadczeniami i rozwiązaniami z innymi klientami Sony
Ważne: Nie należy używać worka ochronnego, w który telewizor jest zapakowany na czas transportu.