Lista kontrolna lotów Ge Dde5806m to narzędzie służące do wykonywania rutynowych procedur sprawdzania stanu technicznego samolotu. Przeprowadzane przez wykwalifikowanych techników lotniczych, lista kontrolna pozwala na ocenę całego systemu samolotu, od silników do systemów kontroli lotu. Pozwala ona na identyfikację wszelkich nieprawidłowości i zapobiega potencjalnym usterkom, które mogłyby wystąpić w trakcie lotu. Lista kontrolna Ge Dde5806m jest łatwa w użyciu i może być stosowana do wielu typów samolotów, dostarczając tym samym ważnych informacji w zakresie bezpieczeństwa i wydajności.
Ostatnia aktualizacja: Lista kontrolna lotów Ge Dde5806m
Listy kontrolne są podstawowym narzędziem wspomagających ocenę narażenia na stanowiskach pracy. Ich zadaniem jest dostarczenie użytkownikowi niezbędnych informacji oraz umożliwienie analizy i kontroli warunków bezpieczeństwa i higieny pracy w jak najprostszy sposób. Listy zorientowane są na analizę warunków pracy, identyfikację czynników szkodliwych i uciążliwych oraz skuteczną prewencję.
Lista kontrolna dotycząca narażenia na stanowiskach pracy zawiera zestaw pytań dotyczący, m. in. identyfikacji szkodliwych czynników biologicznych, organizacji profilaktyki i stosowania środków ochrony indywidualnej. Listy te mają charakter otwarty, jako że zawsze powinny być dostosowane do konkretnej sytuacji przez osobę oceniającą ryzyko.
Lista kontrolna Naval Air Training and Operating Procedures Standardization (NATOPS) dla F-14A
Lista kontrolna, wykaz kontrolny (dla odróżnienia od innych list często używana nazwa ang. checklist, check-list) - wykaz czynności (zwykle z "okienkami" do "odfajkowania") przygotowywany dla skomplikowanych zadań w celu zapewnienia właściwej (optymalnej) kolejności i niepominięcia żadnego istotnego etapu postępowania. Innymi słowy jest to wykaz czynności kontrolnych dla porównania stanu istniejącego ze stanem wzorcowym, opisanym tą listą, często z oceną stopnia zgodności.
Zastosowania[edytuj | edytuj kod]
- w lotnictwie – lista przedstartowa oraz lista kontrolna przed lądowaniem
- na statkach – m. in. przed wyjściem w morze, przed przyjęciem pilota, przed przyjęciem ładunku, przed wejściem do pomieszczeń zamkniętych, przed niebezpieczną pracą (tj. praca na wysokości, praca za burtą itp. ).
- w astronautyce
- w praktyce medycznej
- w zapewnieniu jakości procesów i produktów
- w systemach zarządzania ryzykiem
Zobacz też[edytuj | edytuj kod]
- Harmonogram
- Nadzór
- Testowanie graficznego interfejsu użytkownika
Oznaczenia materiałów niebezpiecznych
Stanowiące zagrożenie środowiskowe
Stanowiący poważne zagrożenie zdrowia
Materiały łatwopalne
Materiały żrące
Materiały utleniające
Materiały stanowiące zagrożenie dla zdrowia i warstwy ozonowej
Materiały Toksyczne
Materiały wybuchowe i grożące wybuchem
Gazy pod ciśnieniem
Na pokład nie mogą być wprowadzane materiały niebezpieczne w bagażu rejestrowanym lub podręcznym z wyjątkiem przypadków wymienionych poniżej. Towary niebezpieczne dozwolone w bagażu podręcznym można też wnosić na pokład przy sobie, o ile nie postanowiono inaczej.
Dozwolone w bagażu podręcznym
Dozwolone w bagażu rejestrowanym
Dozwolone tylko przy sobie
Zabronione w bagażu podręcznym
Zabronione w bagażu rejestrowanym
Zabronione
Do bagażu rejestrowanego nie należy dopinać/przymocowywać dodatkowych przedmiotów, które podczas transportu mogą ulec odczepieniu. Za ich utratę przewoźnik nie odpowiada.
UWAGA! Przewoźnik może odmówić przyjęcia bagażu rejestrowanego, jeżeli nie jest on opakowany w sposób gwarantujący bezpieczny przewóz przy zachowaniu zwykłej staranności w jego obsłudze. PLL LOT zalecają dokładne oznakowanie bagażu wywieszką/nalepką adresową. Przewoźnik nie ponosi odpowiedzialności za przewożone w bagażu rzeczy łatwo tłukące się i łatwo psujące się oraz za pieniądze, biżuterię i inne przedmioty wartościowe, dokumenty, próbki handlowe itp. Przewóz tych przedmiotów odbywa się na wyłączne ryzyko i odpowiedzialność pasażera.
Zasady przewozu materiałów niebepiecznych, dostępne są również na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz na stronie Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA).