Faq i rozwiązywanie problemów Craftsman Midoro Mo56

Craftsman Midoro Mo56 to produkt o wysokiej jakości, oferujący wytrzymałe części i bezproblemowe użytkowanie. Zespół Craftsman wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników oferując szeroką gamę FAQ i poradników, które pomogą w rozwiązywaniu problemów związanych z korzystaniem z produktu. FAQ zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, w tym pytania dotyczące instalacji, zakupu, naprawy i konserwacji, oraz wszystkich dostępnych funkcji i opcji produktu. Poradniki zawierają szczegółowe instrukcje dotyczące korzystania z produktu i pomogą użytkownikom w wyeliminowaniu problemów, które mogą wystąpić podczas jego użytkowania. Craftsman Midoro Mo56 jest niezawodnym produktem, który oferuje wsparcie i pomoc w rozwiązywaniu problemów.

Ostatnia aktualizacja: Faq i rozwiązywanie problemów Craftsman Midoro Mo56

Czy zastanawiasz się właśnie, jak rozwiązać problem? Doskonale więc trafiłeś!

Albert Einstein był osobą, która zasługiwała na bycie wysłuchiwaną. Na szczęście dla nas, zostawił po sobie kilka wspaniałych myśli, jedna z których mówi że: “Nie uda się rozwiązać problemu korzystając się z takiego samego sposobu myślenia, który do niego doprowadził”. Pomyśl, jakich strategii zawsze używasz, gdy zastanawiasz się, jak rozwiązać problem.

Wśród ogromnego szeregu możliwości, ludzie mają skłonność używać dwóch niezawodnych strategii. Przynajmniej myślą, iż takie są. Najpierw omówimy strategiczny zakres rozwiązywania problemów, a potem wspomnimy o paradoksie zgubionego klucza. Przyłączysz się do nas w naszej podróży?

Jakich strategii powinniśmy używać, by rozwiązać problem?

Skuteczne rozwiązywanie problemów pomoże Ci się rozwijać. Zawsze mówiono nam, że porażka jest najlpeszym nauczycielem, Ale należy pamiętaż, iż skuteczne działanie również może pełnić taką rolę.

Jeśli znajdziesz odpowiednie wyjście, a problem zostanie rozwiązany, w trakcie tego procesu wyciągniesz kilka cennych wniosków.

Jak rozwiązać problem – część praktyczna

Strategiczna metoda rozwiązywania problemów to model, który może być stosowany w każdej dziedzinie do problemu o dowolnym stopniu trudności. Aby wcielić to w czyn, najpierw musisz nauczyć się trzech podstawowych rzeczy: definicja problemu, Twój cel i konfrontacja. Jeżeli zastanawiasz się właśnie nad tym, jak rozwiązać problem, koniecznie wypróbuj to podejście.

Definicja

Pierwszy krok to zdefiniowanie. Zanim zaczniesz szukać rozwiązania, musisz się dowiedzieć, na czym polega ten problem. Musisz znać charakter problemu.

Jednym ze sposobów określenia problemu jest zadanie sobie pytania, z czego się składa problem, gdzie leży, kiedy się pojawił, kogo należy obwiniać, jak i dlaczego tak się stało… Innymi słowy, by rozwiązać problem warto poświęcić trochę czasu na zidentyfikowanie każdego szczegółu zaistniałej sytuacji.

“Gdybym miał godzinę czasu, by rozwiązać problem, 55 minut poświęciłbym na zastanowienie się nad nim, a 5 minut na jego rozwiązanie. ”

-Albert Einstein-

Cel

Gdy problem zostanie zdefiniowany, musisz zrozumieć jakie są Twoje cele. Zamiast stale się skarżyć nie szukając sposobu, by rozwiązać problem, zapytaj siebie, czego właściwie pragniesz, myśląc jednocześnie jak rozwiązać problem.

Na przykład, za 6 miesięcy masz zaplanowaną rozmowę o pracę. Wiesz, że będą wymagali od Ciebie pewnego poziomu znajomości języka obcego. I dlatego Twoim celem musi być osiągnięcie tego poziomu wiedzy, który jest wymagany.

Może kiedyś póżniej odkryjesz, że podoba Ci się ten język, i że chciałbyś bardziej się go nauczyć, ale podstawowym właśnie musi być dokładnie ten omówiony powyżej cel.

Spójrz na własne problemy i wyobraź je sobie jako wyzwania, a nie zagrożenia. Traktowanie ich w taki sposób będzie Twoim źródłem motywacji, która powoduje znacznie mniej stresu i znacznie więcej satysfakcji.

Konfrontacja

Gdy już całkowicie uświadomisz sobie tą całą sytuację, nadszedł czas na opracowanie strategii, by ustalić jak rozwiązać problem. Znasz swoje cele i rozmiar trudności. Teraz zastanów się nad tą metodą.

Innymi słowy, musisz zrozumieć, która strategia będzie lepsza do osiągnięcia ustawionego celu i pokonania problemu. Oto kilka pomocnych technik:

  • Wystaw problem na próbę. Czasem rzeczy muszą się pogorszyć, zanim się poprawią. Mówiono, że po burzy zawsze następuje spokój. Może poddanie się próbie i staczanie się na dno będzie sposobem na rozpędzenie się. Na przykład, gdy wybucha pożar, często jest tak, że wcale nie warto próbować ratować czegokolwiek, ponieważ można stracić o wiele więcej. Lepiej cierpliwie poczekać aż strażacy zgaszą ogień, a potem wszystko wyrzucić, by móc zacząć od nowa.
  • Planowanie wstecz. Inna strategia polega na cofaniu się od rozwiązania. Według tej metody, aby rozwiązać problem, najpierw wyobraź sobie, że już został rozwiązany. Następnie zacznij badać co do tego doprowadziło, potem jeszcze jeden krok wstecz, itd. Wygląda to jak przewijanie videokasety i oglądanie procesu rozgrywania akcji. Na przykład, matematycy często używają tej strategii do określania dowodów: zaczynają od rzeczy, którą chcą udowodnić, aby zobaczyć, czy mogą w taki sposób dotrzeć do tego, co już udowodniły.
  • Spójrz dalej, niż problem. Aby to zrobić, musisz wyobrazić sobie swoje doskonałe życie i wyświetlić to w swoim umyśle. W ten sposób uzyskasz siłę i motywację, by pokonać niepewność i znaleźć najlepsze rozwiązanie.

Zgubiony klucz

Ta technika rozwiązywania problemów pochodzi z książki zatytułowanej “Sytuacja jest beznadziejna, lecz nie zbyt poważna (pogoń za nieszczęściem)”. Z pomysłowością i świetnym poczuciem humoru autor Paul Watzlawick określa pewne błędy, które każdy z nas w pewnym momencie popełnia.

W “Zgubionym kluczu” autor opowiada historię pijanego mężczyzny, który szuka swojego klucza pod uliczną latarnią. Policjant widzi go i przez chwilę pomaga mu szukać, ale w pewnym momencie pyta się go, czy na pewno w tym miejscu zgubił tego klucza. Wtedy pijany facet mówi do niego, że nie, leży kawałek dalej, ale tam jest zbyt ciemno.

Zastanawiając się, jak rozwiązać problem, powinniśmy się zastanowić, czy szukamy rozwiązania w odpowiednim miejscu. Często mylimy się, ponieważ zostajemy zaślepieni “uliczną latarnią”. Może jednego dnia było to pomocne i korzystne, ale nie oznacza to, że zostanie takim na zawsze.

Tak czy inaczej, mózg pracuje w sposób naturalny. Przeszukuje archiwa mentalne, by znaleźć zasoby, które były przydatne w przeszłości. Dlatego ważne jest, aby spróbować wykroczyć poza proste problemy.

Przeanalizować je we właściwy sposób i znaleźć najlepsze rozwiązanie, ponieważ nie zawsze je znasz z pamięci, nie zawsze masz pod ręką, bez względu na to, ile masz doświadczenia.

“Istnieją 3 dobrze znane rozwiązania pasujące do każdego ludzkiego problemu – świetne, realistyczne i złe. ”

-Henry-Louis Mencken-

Masz teraz narzędzia, by móc rozwiązać problem, który się przed Tobą pojawi. Ale pamiętaj, iż nóż nie ma celu, jeśli właściciel go nie używa. Teraz Twoja kolej, by przełożyć te strategie w praktykę, wykorzystując swoją wiedzę, przebiegłość i pozytywne nastawienie.

To może Cię zainteresować...

Zamiast narzędzi naprawczych system Windows 10 używa narzędzia do rozwiązywania problemów, aby pomóc w rozwiązywaniu problemów z komputerem osobistym. Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów:

  1. Wybierz opcję Start  > Ustawienia  > Aktualizacje i zabezpieczenia  > Rozwiązywanie problemów lub wybierz łącze Znajdowanie narzędzi do rozwiązywania problemów na końcu tego tematu.

  2. Wybierz typ problemów do rozwiązania, a następnie wybierz pozycję Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów.

    Pozwól na uruchomienie narzędzia do rozwiązywania problemów, a następnie odpowiedz na pytania na ekranie. Jeśli zostanie wyświetlony komunikat, że nie było wymaganych zmian lub aktualizacji, można spróbować opcji odzyskiwania. Możesz też dowiedzieć się więcej o kodach błędów programu Outlook oraz uaktualniania i instalowania.

Znajdowanie narzędzi do rozwiązywania problemów

Czas czytania: 6 minut

Rozwiązywanie problemów jest jedną z wielu ważnych umiejętności każdego lidera. Podobnie do innych można ją ćwiczyć i rozwijać. Ku mojemu zaskoczeniu najlepszą metodę, jaką do tej pory poznałem, stosowały nieświadomie moje dzieci. Zadawały mi masę pytań, ale zawsze docierały do sedna swoich poszukiwań! Ich otwarte umysły i brak strachu przed zadawaniem pytań bardzo pomagał.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się po co o tym piszę dla liderów, zapraszam dalej.

W swoje pracy, gdy napotykam na sytuacje, których rozwiązanie nie jest ani proste, ani oczywiste, staram się użyć najpierw najprostszej metody rozwiązywania problemów. Dlatego najważniejsze jest wtedy dla mnie dobre zrozumienie i zdefiniowanie problemu. Pomaga mi w tym metoda nazywana „5 x Dlaczego” (ang. 5 Whys). Bardzo ją lubię, ponieważ aby ją stosować, wystarczy świadomy zespół, coś do pisania i kartka papieru lub tablica.

Trochę historii

Metoda zadawania pięciu pytań, dlaczego powstała w latach 30-stych ubiegłego wieku. Tak, technika ma już prawie 100 lat! Wymyślił ją japoński przemysłowiec i wynalazca, Sakichi Toyoda, który był założycielem znanej firmy Toyota. Popularność zyskała dopiero w latach 70 dwudziestego wieku i jest do dzisiaj używana do rozwiązywania problemów w firmie Toyota.

Metoda w swym założeniu była i jest używana zgodnie z filozofią „pójdź i zobacz”. Oznacza to, że osoby podejmujące decyzje w firmie, zamiast „badać” problem na podstawie raportów i zebranych danych, powinny pójść tam, gdzie problem powstał i zaburza pracę, i badać go wraz z pracownikami. To właśnie wtedy technika ta działa najlepiej i daje najlepsze rezultaty. W najprostszych słowach metodę można opisać jako drążenie pytaniami tak długo, aż znajdzie się przyczynę problemu.

Pamiętaj, że metoda ta pozwala znaleźć środki zaradcze, aby problem się już nie pojawiał w przyszłości, a nie doraźne rozwiązanie, które może działać jedynie na występujące objawy.

Kiedy warto używać

Rozwiązywanie problemów za pomocą metody „5 x Dlaczego” jest bardzo skuteczne, ale najlepsze efekty osiąga się tylko w przypadku pewnych ich rodzajów. Z mojego doświadczenia technika ta najlepiej sprawdzała się w poszukiwaniu przyczyn prostych problemów, które posiadały pojedyncze źródło powstania. Bardzo dobrze działa, gdy problem dotyczy błędu ludzkiego lub współpracy pomiędzy zespołami czy też działami. Okazuje się również pomocna w rozwiązywaniu drobnych problemów pracowniczych lub sporów.

Pamiętaj jednak, że jej używanie do badania skomplikowanych lub bardzo krytycznych problemów nie jest zbyt efektywne. Wynika to z tego, że takie problemy mogą mieć więcej niż jedną główną przyczynę, a metoda „5 x Dlaczego” pokaże tylko jedną z nich i nie da trwałego rozwiązania. Lepiej wtedy użyć takich narzędzi jak Analiza Przyczyn i Efektów, Wykresy „Fishbone” czy też Burze Mózgów.

Przykład problemu, którego przyczynę można szukać metodą „5 x Dlaczego”:

Problem: Pracownik spóźnia się co poniedziałek do pracy?

Przyczyna: Pracownik zapomina zatankować samochód przed lub w trakcie weekendu i robi to dopiero w poniedziałek rano, przez co spóźnia się do pracy. Przykład ten pomija kolejne kroki dochodzenia do przyczyny, ale obrazuje w jakim przypadku metoda „5 x Dlaczego” dobrze się sprawdza.

Rozwiązywanie problemów – 5 x dlaczego

Model procesu poszukiwania powodu problemu w metodzie „5 x Dlaczego” jest bardzo prosty i składa się jedynie z 7 kroków. A jej głównym elementem jest zadawanie pytań „Dlaczego”.

Krok #1 Zbierz zespół

Rozwiązywanie problemu zacznij od zebrania ludzi, którzy rozumieją na czym polega problem oraz mają wiedzę dotyczącą procesu lub obszaru problemu. Możesz wybrać w swoim zespole osobę, która będzie facylitować spotkanie lub też możesz to robić Ty sam.

Rada: Jeżeli używacie po raz pierwszy metody „5 x Dlaczego” – postaraj się zrobić krótki wstęp do niej dla swojego zespołu.

Krok #2 Zdefiniuj problem

Definiując problem najlepiej jeżeli możesz go obserwować lub być z zespołem obecny w trakcie jego występowania. Jeżeli jednak nie macie takiej możliwości, i tak postarajcie się wspólnie opisać problem w zwartej, ale zrozumiałej i akceptowalnej przez zespół formie.

Przykłady definicji problemu: „Zespół Z nie dotrzymuje terminów dla swoich celów”, „Nowa wersja oprogramowania YXZ zawiera większą niż planowana ilość błędów”

Tak zdefiniowany problem, zapisz w czytelnej postaci i najlepiej powieś w widocznym miejscu w sali gdzie macie spotkanie. Postaraj się to zrobić tak, aby wokół definicji problemu mieć miejsce na dodawania odpowiedzi na pytania.

Krok #3 Zapytaj po raz pierwszy „Dlaczego? ”

Rozwiązywanie problemu w tym kroku, polega na zadaniu pytania „Dlaczego? ” i poszukiwaniu odpowiedzi na nie. Zadaj je zespołowi z intencją „dlaczego problem występuje”.

Przykład: „Dlaczego zespół Z nie dotrzymuje terminów dla swoich celów? ”

Wydaje się to proste, prawda? Pamiętaj jednak, że samo pytanie jest proste, ale wspólne poszukiwanie odpowiedzi wymagają głębszego zastanowienia. Musicie się skupiać na poszukiwaniu takich przyczyn problemu, które mają oparcie w faktach, związanych z obecną sytuacją i waszą wiedzą o niej. Unikajcie zgadywania i przewidywania co jest przyczyną problemu oraz przejścia z metody „5 x dlaczego”, w proces rozumowania dedukcyjnego czy wręcz wymyślania hipotetycznych przyczyn. Unikajcie również emocjonalnych opinii o poszukiwanych przyczynach problemu.

Jeżeli członkowie Twojego zespołu wymyślą kilka powodów wystąpienia problemu, w tym oczywiste i prawdopodobne, to zapisz je jako zwięzłe sformułowania. Unikaj pojedynczych słów lub długich stwierdzeń. Umieść tak zapisane odpowiedzi obok definicji Waszego problemu. Nie zatrzymujcie się na podawanych odpowiedziach i nie próbujcie

Na przykład sformułowanie „zbyt duża ilość zwolnień chorobowych” jest lepsze od pojedynczego słowa „chorobowe”.

Kroki #4 do #7 Zadawaj kolejne „Dlaczego? ”

Zadawaj dalej pytanie „Dlaczego? ”, co najmniej cztery razy dla każdej z odpowiedzi wypracowanych w poprzednim kroku. Każdą nową odpowiedź zapisz w taki sposób, aby uwidocznić powiązanie pomiędzy pytaniem a odpowiedziami.

Wskazówka: Starajcie się przechodzić szybko od pytań do odpowiedzi i ich zapisywania, tak aby nie przechodzić do wniosków zbyt szybko.

Poniższy diagram pokazuje jak działa metoda „5 x dlaczego” dla prostego scenariusza, z liniowymi odpowiedziami i szybkim zrozumieniem głównej przyczyny problemu. Gdy już ją odnajdziecie, możecie zająć się jej naprawianiem.

Metoda „5 razy dlaczego” może być również użyta dla przypadków gdy rozwiązywanie problemów posiada rozgałęzione przyczyny. Drugi diagram prezentuje takie rozgałęzienie. Widać na nim wyraźnie, że prosty zdawałoby się problem ma kilka odgałęzień powodów. W pierwszej kolejności zespół wygenerował dwa powody na pytanie „Dlaczego nie dotrzymują terminów”, i dał odpowiedzi. Badając dalej i zadając pytania do każdej z odpowiedzi dotarli do trzech podstawowych przyczyn problemu:

  • Centralnie sterowana klimatyzacja nie funkcjonuje prawidłowo
  • PM nie uwzględnił w planowaniu urlopów zespołu
  • Na początku projektu nikt nie odpowiedział na pytanie „Po co uruchamiamy projekt? ”, inaczej mówiąc nikt nie zastanowił się po co chcemy osiągnąć cele?

Zespół posiadając tak zdefiniowane przyczyny, może teraz zając się poszukiwaniem rozwiązań dla nich.

Pamiętaj kiedy się zatrzymać!

Cała sztuka metody „5 razy dlaczego” i jej główne wyzwanie polega na tym, aby nauczyć się zatrzymywać zadawanie kolejnych pytań. Gdy będziesz z zespołem poszukiwał prawdopodobnych przyczyn Waszego problemu, zwróć uwagę na to czy otrzymujecie użyteczne odpowiedzi. Jeżeli czujesz wraz ze swoim zespołem, że pojawiające się odpowiedzi nie mają sensu i nie wnoszą nic do poszukiwań, zatrzymajcie zadawanie się. Rozwiązywanie problemów metodą „5 x dlaczego” ma sens jedynie wtedy kiedy znajdziecie odpowiedzi dające szanse na rozwiązanie przyczyny problemu.

Jeżeli okaże się, że odpowiedzi według Was nie odkrywają prawdziwej przyczyny, spróbujcie zastosować bardziej szczegółowe techniki rozwiązywania problemów. Takie jak analiza przyczyn i skutków lub analiza rodzajów i skutków możliwych błędów FMEA (ang.  Failure mode and effects analysis), etc.

Rada 1: „5” w 5 „Dlaczego” to tak naprawdę „praktyczna rada”. W niektórych przypadkach może być konieczne zadawanie pytania „Dlaczego? ” więcej razy, zanim dojdziecie do sedna problemu. W innych przypadkach możesz osiągnąć ten punkt, zanim zadacie piąte pytanie „Dlaczego? ” Jeśli to zrobisz, upewnij się, że nie zatrzymałeś się zbyt wcześnie i że nie akceptujesz po prostu bez sensownych odpowiedzi. Ważne jest, aby przestać pytać „dlaczego? ” kiedy przestajesz uzyskiwać przydatne odpowiedzi.

Rada 2: Podczas pracy nad łańcuchem pytań może się okazać, że ktoś nie podjął niezbędnych działań. Wspaniałą rzeczą w 5 dlaczego jest to, że zachęca cię do pójścia dalej niż do przypisywania winy i pytania, dlaczego tak się stało. Często wskazuje to na problemy organizacyjne lub obszary, w których procesy wymagają poprawy. Pamiętaj, że metoda służy do odnalezienia przyczyn problemu, a nie piętnowania popełnionych błędów.

Rozwiązywanie problemów – przykłady użycia „5 x Dlaczego”

Poniżej możecie prześledzić przykład problemu i zastosowanej do niego metody „5 x Dlaczego”.

Problem 1

Klient jest niezadowolony, ponieważ otrzymał produkt niezgodny z wymaganiami.

Zastosowanie 5 x Dlaczego
  1. Dlaczego klient otrzymał produkt niezgodny z wymaganiami? – Ponieważ producent bazował na własnych specyfikacjach, stosowanych od lat, które różnią się od specyfikacji klienta.
  2. Dlaczego producent korzystał z innych specyfikacji niż wskazanych przez klienta? – Ponieważ osoba odpowiedzialna za sprzedaż i kontakt z klientem nie przekazała produkcji nowej rewizji specyfikacji
  3. Dlaczego osoba odpowiedzialna za sprzedaż nie przekazała nowych specyfikacji do produkcji? – W wyniku pośpiechu i dużej ilości zamówień oraz braku zmian wymagań klienta przez ostatnie lata, osoba odpowiedzialna pominęła weryfikację zamówienia.
  4. Dlaczego osoba odpowiedzialna pracuje w pośpiechu? – Ponieważ od 4 miesięcy zastępuje również drugą osobę w dziale, po której nie został uzupełniony wolny etat.
  5. Dlaczego etat nie został uzupełniony? – Ponieważ uznano, że jedna osoba poradzi sobie z obsługą wszystkich klientów organizacji.

Akcje naprawcze: Zatrudnienie osoby oraz świadome przydzielenie obowiązków. Wprowadzenie cyklicznej rewizji zmian na zamówieniach od klientów.

Rozpocznij pracę nad znalezieniem rozwiązań

Gdy zespołowo znajdziecie już prawdopodobne i realne przyczyny problemu, postarajcie się przedyskutować najlepsze formy ich rozwiązania. Dobra metoda jest wspólna dyskusja nad proponowanymi w zespole metodami rozwiązania przyczyn.

Pamiętaj jednakże aby dla każdego z wybranych rozwiązań zanotować potrzebne akcje do wykonania, terminy ich ukończenia oraz wybrać osobę, która będzie pilnować wykonalności danego zadania. Ustalcie również kiedy i w jaki sposób będzie identyfikować postęp w wykonywaniu akcji.

Do zapamiętania na zakończenie

„5 x dlaczego” jest prostą i skuteczną metodą rozwiązywania problemów, która polega na poszukiwaniu powodów powstania problemu. Jej stosowanie jest nieskomplikowanym procesem, którego zastosowanie jest niekłopotliwe i proste we wdrożeniu w każdym zespole.

Miej jednak na uwadze, iż proces „5 x Dlaczego” nadaje się do prostych lub średnio trudnych problemów. Dla bardziej złożonych problemów mogą się przydać szczegółowe i trudniejsze metody rozwiązywania problemów.

Polub, śledź i udostępnij:

Faq i rozwiązywanie problemów Craftsman Midoro Mo56

Bezpośredni link do pobrania Faq i rozwiązywanie problemów Craftsman Midoro Mo56

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Faq i rozwiązywanie problemów Craftsman Midoro Mo56