Honeywell 8690i to nowoczesny i zaawansowany system zabezpieczeń, który może zostać zainstalowany w różnych miejscach. System może zostać skonfigurowany za pomocą komputera lub specjalnych kontrolerów, a następnie uruchomiony. Zabezpieczenia Honeywell 8690i obejmują ruch, dźwięk, obraz i dane, które są przesyłane do centrali monitorującej. Aby zainstalować i uruchomić system Honeywell 8690i, należy zapoznać się z instrukcją montażu i uruchomienia dostarczoną przez producenta. Instrukcja zawiera wszystkie szczegóły dotyczące instalacji, konfiguracji, konserwacji i eksploatacji systemu. Należy również przestrzegać wszystkich zaleceń producenta i przepisów dotyczących instalacji i użytkowania systemu, aby zapewnić bezpieczeństwo.
Ostatnia aktualizacja: Dane, instrukcja montażu i uruchomienia Honeywell 8690i
Karta informacyjna Mam sztuczną zastawkę serca - kolor czerwony. Karta informacyjna mam sztuczną zastawkę, może pomóc w sytuacji zagrożenia życia, pomaga ustalić co jest powodem pogorszenia się stanu zdrowia i określić sposób działania. Kolor: czerwona Wymiary karty: 85 mm x 54 mm Informacje na karcie: - przód: imię i nazwisko - tył: informacja o wszczepionej sztucznej zastawce serca oraz skrócona informacja o postępowaniu w sytuacji udzielania pomocy, miejsce na dodatkowe informacje Kolor karty może odbiegać od przedstawionego na zdjęciu. Dane podane na karcie to przykład, nie są danymi konkretnych osób. Istnieje możliwość wydrukowania karty według pomysłu klienta. Niniejsza informacja nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego. Zamieszczone w serwisie zdjęcia, opisy itp. produktów nie są reklamą i mają charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępują konsultacji z lekarzem i nie mogą być podstawą do stosowania jakichkolwiek wyrobów medycznych, środków farmaceutycznych czy form terapii. Wszelkie decyzje w w/w kwestii należy konsultować z lekarzem. Dokładamy wszelkich starań aby publikowane dane techniczne nie zawierały braków lub błędów i rzeczywisty wygląd produktów nie różnił się od produktów prezentowanych na zdjęciach. W przypadku błędów w opisie lub różnic w prezentowanych produktach prosimy o informacje. 8780 Karta informacyjna Mam sztuczną zastawkę serca - kolor czerwony.
X
Esencja
Czym jest ICF – Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania?
- jest klasyfikacją (tylko i aż), opracowaną przez WHO (która wydała też ICD-10/11),
- służy (przede wszystkim) do opisywania funkcjonowania człowieka – „jak sobie radzi”, a nie tego „co mu jest”,
- jest uzupełnieniem klasyfikacji ICD-10/11, ale jej nie zastępuje; podobnie jak nie zastępuje „typowego” opisu wyników testów psychologicznych (poniżej, powyżej, itd. ),
- Przykładowy kod ICF: b117. 0 oznacza, że dana osoba nie ma problemów (. 0) z funkcjonowaniem intelektualnym (b117).
Dłuższy, ale i tak krótki opis ICF
Klasyfikacja ICF dzieli się na dwie części, z których każda dzieli się na dwa składniki klasyfikacji.
Mamy więc cztery obszary do opisania (cztery składniki klasyfikacji), kolejno:
- (b) funkcje ciała i (s) struktury ciała (to jeden składnik, ale „praktycznie” dwa = dwie dziedziny),
- (d) aktywność i uczestnictwo,
- (e) czynniki środowiskowe,
- czynniki osobowe (których samo ICF nie klasyfikuje, ale z punktu widzenia psychologa, poradni i funkcjonowania człowieka są bardzo ważne, np. : wiek, płeć, nawyki, sposoby radzenia sobie, cechy psychologiczne, itp. )
Klasyfikacja ICF ma charakter zagnieżdżony, czyli możemy korzystać z coraz to niższych poziomów, aby nasz opis był jak najbardziej dokładny. Wersja skrócona to dwa poziomy, a wersja pełna to cztery poziomy (może być ich więcej).
Sam kod według ICF tworzy się według dość prostej zasady (w dużym uproszczeniu). Wyszukujemy w podręczniku ICF co nas interesuje (jaka kategoria), np. dla niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim znajdujemy: b117 funkcje intelektualne (oznaczenie b = funkcje organizmu), s110 struktura mózgu ( s = struktury ciała), d163 myślenie (d = aktywność i uczestniczenie), e310 najbliższa rodzina (e = czynniki środowiskowe). Dalej kodujemy na ile problem jest poważny posługując się skalą – te „cyferki” to kwalifikatory:
Skala ta w założeniu jest taka sama dla wszystkich dziedzin i kategorii, ale w praktyce dopiero badania naukowe mają określić co tak naprawdę ma oznaczać każde z tych określeń / cyfr (por. Załączniku 1; na końcu).
Wracając do przykładu z niepełnosprawnością intelektualną będziemy mieli zatem: b117. 2 = funkcje intelektualne na poziomie niskim i podobnie zakodowane kolejno: s110. 8 = struktury mózgu nie określony problem (ew. 9 = nie dotyczy), d163. 2 = myślenie na poziomie niskim i e310+2 = średnie wsparcie od najbliższej rodziny. Tyle w ramach dużego uproszczenia.
Niektóre osoby zaintryguje może „+” przy e310, który oznacza skalę dodatnią i jest wyłącznie dostępny dla „e. czynniki środowiskowe”. Dokładniej:
Co prawda dodatnią skalę mamy tylko dla (e) ale także przy innych składnikach klasyfikacji możemy wykazywać aspekty pozytywne, np. że myślenie co prawda na 1 = poziomie poniżej przeciętnej (negatywny aspekt), ale pamięć już na 0 = przeciętny poziom (pozytywny aspekt, „silna strona”).
ICF jest klasyfikacją, więc przede wszystkim klasyfikuje, porządkuje, ułatwia przekazywanie i przetwarzanie danych. Na podstawie informacji z orzeczenia z poradni psychologiczno-pedagogicznej powinniśmy być w stanie stworzyć opis danej osoby według kodów ICF. Podobnie mając gotowy opis danej osoby za pomocą samych kodów ICF można stworzyć opis słowny funkcjonowania danej osoby; może niezbyt rozbudowany, np. nie będziemy wiedzieć, dlaczego najbliższa rodzina w umiarkowanym stopniu utrudnia funkcjonowanie dziecka.
Praktyczne implikacje (Załącznik 1)
Choć skala (0 do 4) jest jedna dla wszystkich kategorii to dla poszczególnych kategorii kwalifikatory mogą być różnie definiowane przez różnych specjalistów. Upraszczając, np. : b117. 3 (funkcje intelektualne z kwalifikatorem 3 = bardzo niski), ktoś może odczytać jako „odpowiednik” niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, ktoś inny w stopniu umiarkowanym; a ktoś inny stwierdzi, że co prawda b117 dotyczy też niepełnosprawności intelektualnej, ale nie w znaczeniu „ilorazu”/stopnia.
Z problemem tym zmierzyli się już niektórzy badacze i praktycy, np. w odniesieniu do dzieci ze spektrum autyzmu (por. Aljunied, Frederickson, 2014). Propozycje w oparciu o Aljunied, Frederickson, 2014, s. 385, Tabela 2, d1 Uczenie się, d130 Radzenie sobie:
Schemat powtarza się dla innych umiejętności, ale np. „0” dla d230 = radzi sobie z codziennymi aktywnościami bez pomocy (stosownie do wieku), zaś dla d335 „0” = używa szerokiego wachlarza gestów (nakazujących, opisujących) i niektórych niewerbalnych wskazówek, np. pocieranie oczu, aby pokazać, że jesteśmy zmęczeni (za: Aljunied, Frederickson, 2014, s. 385).
Autor tego opracowania twierdzi, że kodowanie ICF nie zastępuje informacji np. dotyczącej poziomu inteligencji. Osoba może być niepełnosprawna intelektualnie w stopniu lekkim, ale w związku z tym – w jej środowisku – może doświadczać codziennie znacznych (3) problemów. Ten sposób rozumienia ICF wydaje się być nadrzędny – jest to w końcu diagnoza funkcjonalna.
Z drugiej strony bardzo „kusząca” jest myśl, aby do czasu opracowania jednego, spójnego systemu interpretacji wydać „rekomendacje” nawiązujące do tak popularnej skali: przeciętny, poniżej/powyżej, niski/wysoki, b. niski/wysoki. Takie „rekomendacje” mogłyby prezentować się np. jak poniżej:
Chociaż na gruncie praktycznych te „wytyczne” wydają się „mieć sens”, to jednak – zdaniem autora tego opracowania – próba ich (mechanicznego) stosowania doprowadzi do degradacji i wypaczenia istoty całej klasyfikacji funkcjonalnej (ICF) – sprowadzając ją do zbędnego, „cyferkowego” balastu. Upraszczając – ICF ma opisywać codzienne funkcjonowanie osoby a nie jej wynik w narzędziu psychometrycznym! (ten opisujemy oddzielnie, nie kodujemy w ICF)
= koniec Załącznika 1 =
Obecnie w języku polskim dostępna jest klasyfikacja ICF dla dorosłych. W języku angielskim można także zapoznać się z jej wersją dla dzieci i młodzieży (ICF-CY).
Klasyfikacja ICF on-line w j. angielskim:
http://apps. int/classifications/icfbrowser/
Polska wersja ICF dostępna jest do pobrania pod adresem:
http://apps. pdf
Angielska wersja ICF CY (dzieci i młodzieży) dostępna jest do pobrania pod adresem:
http://apps. pdf
Można skorzystać z przygotowanych narzędzi ułatwiających naukę tworzenia opisów dla danej niepełnosprawności czy jednostki z ICD-10/11.
Można zapoznać się z akapitem o ICF a ICD-11 we wpisie o ICD-11.